• شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99092217014
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان:

از خیر دورهمی‌های شب یلدا بگذریم

از خیر دورهمی‌های شب یلدا بگذریم

ایسنا/اصفهان رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: هر چند دورهمی‌های شب یلدا رسم دیرینه ما ایرانیان است، اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا اگر می‌خواهیم کام خود و اطرافیانمان را تلخ نکنیم باید امسال از خیر دورهمی‌های این شب بگذریم.

مرتضی کفیل در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عمل جراحی تعویض مفصل زانو برای نخستین بار در شهرستان اردستان در بیمارستان شهید بهشتی اردستان انجام شد. مفاصل سالمندانی که آرتروز می گیرند ساییدگی پیدا کرده و زانو آنها خم نمی شود و نمی توانند کارهای روزانه را انجام دهند یکی از اقدامات موثری که می توانند انجام دهند تعویض مفصل زانو است.

وی با بیان اینکه این عمل بسیار موثر است و به نوعی زندگی دوباره به افراد سالمند می دهد، افزود: در شهرستان اردستان بیش از ۸ هزار سالمند زندگی می کنند و بخش زیادی از آنها مشکل زانو درد دارند که این اقدام می تواند برای این افراد حیات بخش باشد. این عمل از عمل‌های بزرگ ارتوپدی محسوب می‌شود که با دقت و محاسبات بسیار دقیق باید انجام شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان تصریح کرد: این نوع عمل‌ها در شهرهای دیگر با هزینه بسیار زیاد انجام می شود و در این بیمارستان از این پس با وجود امکانات لازم و با پوشش بیمه‌ای و با هزینه بسیار کم انجام می‌شود.

کفیل در خصوص وضعیت بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستند، گفت: روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان در دو هفته گذشته با یک شیب ملایم کاهش پیدا کرده است، ولی نمی شود خیال مردم را از کاهشی بودن بیماری راحت کرد.

وی اضافه کرد: شاید قله شیوع بیماری کرونا را طی کردیم، ولی خطر همچنان وجود دارد که با رعایت مردم و کسبه همچون دو هفته گذشته مطمئنا روزهای آینده روند بستری کاهشی می شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به در پیش بودن شب یلدا گفت: هر چند دورهمی‌های شب یلدا رسم دیرینه ما ایرانیان است، اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا اگر می‌خواهیم کام خود و اطرافیانمان را تلخ نکنیم باید امسال از خیر دورهمی‌های این شب بگذریم.

کفیل با بیان اینکه دید و بازدیدهای شبانه یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس کروناست و هم شهری ها باید امسال از برگزاری این دورهمی‌ها به خصوص در شب یلدا خودداری کنند و برای نجات جان خود و دیگران در خانه بمانند، ادامه داد: قدرت سرایت این بیماری بسیار بالاست و ممکن است افرادی ناقل ویروس کرونا باشند، اما علامتی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایام شب یلدا مصادف است با روز پرستار، مردم می توانند با رعایت این شب و پرهیز از دورهمی های شبانه بهترین هدیه را به پرستاران و پزشکان هدیه دهند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان در خصوص افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان اردستان گفت: بخش سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی اردستان به همراه افتتاح پکس و کلنگ زنی بیمارستان زواره در هفته جاری با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام خواهد شد.

کفیل در خصوص گلایه برخی از شهروندان درباره وجه اضافی برخی پزشکان بیمارستان، گفت: یکی از مواردی که وزارت بهداشت بر آن اصرار دارد عدم دریافت پول خارج از صندوق بیمارستان است. این مسأله شامل تمام بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و نهادهای عمومی مانند تأمین اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه هر گونه دریافتی خارج از صندوق بیمارستان و بدون ارائه فاکتور رسمی تخلف محسوب می‌شود و ممنوع است، تاکید کرد: تمام هزینه هایی که مریض باید پرداخت کند را صندوق بیمارستان تعیین می کند در غیر این صورت اگر کسی طرح شکایت و یا اعتراضی داشت در قسمت مددکاری بیماراستان قابل پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha