• شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99092217061
  • خبرنگار : 50204

استاندار:

محل فعلی پارک علم و فناوری استان مرکزی مناسب شرح وظایف پارک نیست

محل فعلی پارک علم و فناوری استان مرکزی مناسب شرح وظایف پارک نیست

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: محل فعلی پارک علم و فناوری مناسب با فعالیت و شرح وظایف پارک نیست و یکی از عللی که پارک نتوانسته در زمینه بکارگیری شرکت های دانش بنیان در آن منطقه موفق باشد، مکان نامناسب است.

سیدعلی آقازاده روز شنبه ۲۲ آذر در جلسه جمع بندی مصوبات سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: حمایت های صورت گرفته از استان مرکزی و شرکت های دانش بنیان استان بویژه در دوسال اخیر توانسته یک شرایط پویا را برای این شرکت ها فراهم کند به طوری که شاهد فعالیت بسیار خوبی از این شرکت ها هستیم.

وی افزود: ارتباط بین استانداری و حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری در تهران کمی نیاز به آچارکشی دارد که علت این ارتباط ضعیف نیز عدم اطلاع استانداری از مراودات بین استان‌ و معاونت است که تقاضا داریم در این زمینه شاهد نظم و انضباط ییشتری باشیم. البته در بخشی از این موضوع مقصر استانداری است و باید ارتباط خود را با حوزه معاونت ارتقا داده و انجام امور حمایتی را افزایش دهد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برخی شهرهای استان در حوزه منابع آبی نیازمند نمک زدایی هستند که در این راستا اقدامات خوبی در حوزه معاونت صورت گرفته است. شهرستان فراهان در این خصوص وارد مذاکره شده و تقاضا داریم در زمینه حمایت از شرکت های فناور استان توجه ویژه صورت گیرد تا مشکل این شهرها در استان رفع شود.

آقازاده بیان کرد: امروز شرکت های فناوری وجود دارند که در حوزه آبزی‌پروری و گلخانه البته در مقیاس کوچک در روستاها فعال هستند که استانداری و کمیته امداد می‌توانند از این شرکت ها در زمینه توسعه و اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاها حمایت کنند.

وی‌ در خصوص مکان یابی مناسب برای پارک علم و فناوری ادامه داد: در این راستا مکاتبات و  اقداماتی صورت گرفته اما به عنوان پیشنهاد اگر مشکلات شرکت صنایع اراک از جمله ابتیاع زمین از بانک ملی و ... رفع شود مکان مناسبی برای استقرار پارک به نظر می‌رسد، همچنین دانشگاه جامع اراک با حدود ۱۸۰  هکتار زمین می‌تواند بخشی را برای پارک در نظر بگیرد و مجموعه فعلی پارک که  مشکلاتی در زمینه آب و دور بودن مسیر دارد برای موارد دیگر استفاده شود چراکه محل فعلی پارک‌ مناسب نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha