• یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99092317664
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان:

علت فوت کارگر کارخانه فولاد اردستان مشخص شد

علت فوت کارگر کارخانه فولاد اردستان مشخص شد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: با اعلام بازرسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان علت فوت کارگر کارخانه فولاد اردستان مشخص شد.

مهدی خانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از حادثه‌ای که در تاریخ ۳۰ آبان ماه در کارخانه فولاد آریا اردستان اتفاق افتاد و طی بازرسی بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان علت حادثه مشخص و به دستگاه قضایی شهرستان برای اعلام رأی نهایی ارسال شده است.

وی افزود: کپسول‌های اکسیژن که از بیرون کارخانه وارد شده درپوش محافظ نداشته است و یکی از آن‌ها به هر دلیلی برخوردی با دیگر کپسول‌ها داشته و دچار نقض فنی و نهایتاً ترکیدگی شده است. از نظر فنی ابتدا باید کپسول‌های اکسیژن دارای درپوش باشند و متولی دریافت کپسول در کارخانه نیز نباید آن‌ها را بدون درپوش تحویل و تخلیه کند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان اهمال کاری هر دو بخش را باعث اتفاق این حادثه عنوان کرد و گفت: متأسفانه در این حادثه تلخ کارگر در دم فوت کرد و راننده ماشینی که کپسول‌ها را وارد کارخانه کرده بود دچار قطع دوپا شد. پرونده این حادثه پس از اعلام نظر بازرسان برای اعلام رأی به دستگاه قضایی شهرستان ارسال شده است.

خانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ بازرسی از واحدهای صنعتی انجام شده است، گفت: وضعیت حادثه در کارخانه‌های شهرستان در حد معمول است و موضوعات زیادی را شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه حادثه در فضای صنعتی و کارگاهی جزئی از کار است، گفت: علی‌رغم همه حساسیت‌ها و بازرسی‌هایی که انجام می‌شود و تأکیداتی که به واحدهای صنعتی داریم، اما نقش نیروی انسانی در وقوع حادثه بسیار تأثیرگذار است و بیشتر مواقع اهمال‌کاری‌های نیروی انسانی باعث اتفاقات ناگوار در واحدهای صنعتی و کارگاهی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha