• یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99092317727
  • خبرنگار : 30054

انواع مخزن پلی اتیلن

انواع مخزن پلی اتیلن

به جرأت می‌توان گفت که امروزه مخازن پلی اتیلن پر استفاده ترین نوع مخزن هستند. این مخازن در تمامی صنایع از ساختمان و کشاورزی گرفته تا صنایع شیمیایی استفاده می شوند.همچنین به تازگی نیز جمع آوری آب باران به این کاربردها اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ناب زیست، بیشتر ما، مخزن پلی اتیلن را به عنوان منبع آب شرب (مخزن آب آشامیدنی) در ساختمان هایمان می شناسیم. مخازن پلی اتیلن در شکل ها و ابعاد گوناگون تولید می شوند به همین دلیل در کاربردهای مختلفی قابل استفاده هستند. متداول ترین انواع مخازن پلی اتیلن شامل مخازن افقی، مخازن عمودی، مخازن آسانرو یا کتابی، مخازن مکعبی و مخازن قیفی هستند.

اما علت فراوانی مخزن پلی اتیلن چیست؟

قیمت مقرون به صرفه

وزن کم

جابجایی آسان

نصب بی دردسر

مقاومت در برابر ضربه

مقاوم در برابر نور ماورا بنفش (UV)

بعضی ازا ین مخازن، ضد جلبک اند.

تفاوت مخازن عمودی و افقی پلی اتیلن

شکل هندسی مخازن عمودی و افقی :

 مخازن عمودی مانند یک استوانه هستند که روی قاعده شان و به صورت ایستاده مورد استفاده قرار می گیرند. این مخازن دارای انواع کوتاه و بلند می باشند.

مخازن افقی به صورت استوانه افقی (خوابیده) هستند. متناسب با حجم مخزن پایه هایی از جنس خود مخزن در قالب آن پیش بینی شده که اجازه می دهد مخزن به صورت پایدار در جای خود تثبیت شود.

دلیل تفاوت قیمت مخازن عمودی و افقی :

  با توجه به توضیحات داده شده طبیعتا مخازن افقی از مخازن هم حجم عمودی سنگین تر هستند و این مساله دلیل اصلی قیمت بیشتر برای مخازن افقی است و به هیچ عنوان به معنای کیفیت بهتر مخازن افقی نسبت به عمودی نیست بر عکس در شرایط برابر مخازن عمودی دارای طول عمر نسبتا بیشتری نسبت به مخازن افقی هستند. هم مخازن افقی و هم مخازن عمودی در شرایط مناسب و استاندارد می توانند چند ده سال به خوبی قابل استفاده باشند.

  مخزن عمودی یا افقی؟ کدام یک؟

یکی از محدودیتها و عوامل اصلی انتخاب مخزن فضای در دسترس است. مثلا محدودیت در ارتفاع ما را ناگزیر از انتخاب مخازن عمودی کوتاه یا افقی می کند و محدودیت در طول و عرض ما را ناگزیر از به کارگیری مخازن عمودی و عمودی بلند می کند. بنابراین این محدودیتهای ناشی از جانمایی و مسیر انتقال مخزن است که ما را ناچار به انتخاب شکل و ابعاد خاصی از مخازن پلی اتیلنی می کند.

مخازن کتابی و آسانرو مناسب برای مکان هایی که محدودیت عرض دارند:

یکی پر طرفدارترین مخازن انواع کتابی است که عرض آنها مناسب برای عبور دادن مخزن از درگاه های باریک و دربهای کم عرض است. این مخازن در کنار دیوار در فضای پیلوت و پارکینگ نیز پرکاربرد هستند.

مخزن آب پلی اتیلن سه لایه یا تک لایه؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

مخازن پلی اتیلن در ابتدا به صورت بی رنگ و تک لایه تولید می شدند. به علت نیمه شفاف بودن مخازن بی رنگ یا تک لایه، نور از جداره مخزن عبور می کرد و امکان رشد جلبک در لایه داخلی  یا داخل مخزن پر از آب را فراهم می ساخت. این جلبک ها پس از خزان و مرگ غذای باکتری های بی هوازی را فرهم می کردند که از بدن آنها تغذیه می کردند.

این فعالیت بیولوژیک موجب می گردید آب در مخزن پلی اتیلن بی رنگ یا تاک لایه در حضور نور آفتاب دچار تغییر در بو و طعم گردد. این جلبک های مرده حین تجزیه به وسیله باکتری ها، بوی بدی را در آب متصاعد می ساختند و بو و طعمی نا مطبوع به آب می داد. برای حل این مشکل مخازن ابتدا به صورت دو لایه (مخازنی که بیشتر به رنگ آبی تولید می شدند) و سپس به صورت سه لایه (مخازن سفید رنگ) تولید شدند.

در این مخازن لایه میانی مشکی رنگ مانع از عبور نور خورشید به داخل مخزن می شود. به این ترتیب جلبک ها بدون حضور نور خورشید شانسی برای رشد و تکثیر پیدا نمی کنند.

با همین روش شرکت ناب زیست حسب نیاز مشتریان گرامی اقدام به تولید مخازن دو لایه رنگی، سه لایه سفید و رنگی، چهار لایه، فوم دار، پنج لایه  می نماید.

نکات نصب مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن روتاری نباید تحت فشار قرار بگیرند

مخازن آب پلی اتیلن به هیچ عنوان نباید تحت فشار قرار بگیرند و یا به عبارت دیگر نباید هوابند شوند. این موضوع برای مخازن حجیم یک ضرورت هست و به همین دلیل حتماً پیشنهاد می شود بر روی آنها ونت یا هواکش نصب شود.

از قرار دادن اجسام سنگین بر روی بدنه مخازن پلی اتیلن خود داری نمایید

 به هیچ عنوان نباید بر روی مخزن پلی اتیلن اجسام سنگین قرار داد و یا اینکه شخصی بر روی مخزن برود. گاهی اوقات مشاهده شده بر روی بعضی از مخازن پلی اتیلن نظیر مخازن افقی و مکعبی افقی به وسیله و یا تجهیزاتی  قرار داده شده که این کار باعث آسیب دیدن مخزن می شود.

مخازن آب پلی اتیلن برای جابه جایی و حمل و نقل آب مناسب نیستند

مخازن پلی اتیلن معمولی برای جابه جایی آب و استفاده به عنوان مخزن پشت وانت، نیسان و یا خاور مناسب نیستند. برای اینکار مخازن پلی اتیلن ویژه ای طراحی و تولید شده اند و می توانید از آنها استفاده نمایید.

استفاده از مخازن پلی اتیلن معمولی می تواند به دلیل تلاطم های ایجاد شده توسط آب یا مایع درون مخزن که در حین حرکت ایجاد می شوند باعث آسیب دیدن مخزن شوند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha