• یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99092317794
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ آذر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ آذر ایسنا

احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه/ آخرین خبر از سند راهبردی ایران و افغانستان/ تقدیم نشان درجه یک نصر به دانشمند شهید محسن فخری‌زاده/ واکنش ها به اظهارات مداخله جویانه اردوغان و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه 

به گزارش ایسنا، احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

در پی بیانیه‌های مداخله‌جویانه روز گذشته سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و وزارت خارجه آلمان در مورد روح الله زم ، سفیر آلمان در ایران به عنوان نماینده اتحادیه اروپا به وزارت خارجه احضار شد.

در حال حاضر آلمان، رییس دوره ای اتحادیه اروپا است و سفیر این کشور به نمایندگی از اتحادیه اروپا به وزارت خارجه احضار شد.

رییس دفتر نمایندگی فرانسه در تهران به وزارت خارجه احضار می‌شود

همچنین با توجه به بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه فرانسه در مورد اعدام روح الله زم ، وزارت خارجه ایران ، رییس نمایندگی سفارت فرانسه در تهران را به وزارت خارجه احضار می‌کند .

سند راهبردی ایران و افغانستان به زودی نهایی می‌شود/ ایران منشاء هیچ آسیبی به افغان‌ها نیست

توضیحات معاون سیاسی وزیر خارجه در باره سند راهبردی ایران و افغانستان از دیگر اخبار پربازدید بود.

سید عباس عراقچی در سفرش به کابل گفت: سند راهبردی ایران و افغانستان ۵ بخش دارد که ۴ بخش آن نهایی شده و فقط بخش امنیتی این سند مانده است که به‌زودی نهایی می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه افغانستان درگیر مشکلات متعدد بوده است و همواره مردم و دولت ایران در کنار مردم و دولت افغانستان هستند،  خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم همه مردم افغانستان اذعان دارند که منشاء مشکلات این کشور در ۴۰ سال گذشته از جاهای مختلف و جانب کشورهای دیگر بوده است. آسیب‌هایی که افغانستان در ۴۰ سال گذشته خورده، هیچ کدام از ناحیه ایران نبوده است.

تقدیم نشان درجه یک نصر به دانشمند شهید محسن فخری‌زاده

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز با حضور در منزل دانشمند شهید محسن فخری‌زاده و دیدار با خانواده این شهید، نشان درجه یک نصر را که اهدایی و مزین به امضاء رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به ایشان تقدیم کرد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

سوء مدیریت، دلیل مشکلات خوزستان

خبر بعدی،‌ انتقاد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا درباره مشکلات خوزستان بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد گفت: زیرساخت‌های استان خوزستان تکمیل نیست که دلیل آن را نبود منابع مالی عنوان می کنند اما منابع مالی اولویت دوم است، در این طرح‌ها حتی از منابع مالی جهانی هم وارد شده، اما به اشتباه هزینه شده است و سوءمدیریتی در سطح استان وجود دارد.

روابط اقتصادی نباید تحت تاثیر برخی مسائل سیاسی قرار گیرد

تاکیدات معاون اول رییس جمهور در جلسه روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای همسایه در ارتباط با روابط اقتصادی از دیگر اخبار پربازدید بود.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری نباید تحت تاثیر برخی مسائل سیاسی قرار گیرد، اظهار داشت: همکاری بخش خصوصی ایران با بخش خصوصی کشورهای همسایه باید همواره رو به رشد باشد چرا که توسعه همکاری های اقتصادی و گسترش مراودات تجاری می تواند در حل مسائل سیاسی فیمابین نیز موثر باشد.

وحدت و یکرنگی ملت ایران منجر به عقب نشینی اردوغان شد

تشکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از واکنش وحدت آمیز و یکپارچه ملت در قبال اظهارات رئیس جمهور ترکیه هم از پرمخاطب ها بود.

تعدادی از نمایندگان مجلس ضمن محکومیت اظهارات رجب طیب اردوغان، تاکید کردند که گفتمان سازی و حضور یکپارچه ملت ایران، اردوغان را محکوم به عقب نشینی کرد.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز مجلس و واکنش نمایندگان به اظهارات مداخله جویانه اردوغان را می توانید اینجا بخوانید.

شعرخوانی تا به تای یک سیاستمدار خبر از ورشکستگی او می‌دهد

در همین رابطه یک کارشناس منطقه غرب آسیا و خاورمیانه گفت: اردوغان تلاش می‌کند جمهوری اسلامی ایران را علیه آذربایجان تحریک کند و فضایی را برای بهره‌برداری ترکیه برای حضور بیشتر در آذربایجان انجام دهد که مطمئنا بی‌ثمر است.

صفی‌الله رمضانخانی افزود: شعر و شاعری مبتنی بر خرد و حکمت، بسیار ارجمند است. اما یک سیاستمدار، وقتی به شعر خواندنِ پس و پیش و تا به تا می افتد، خبر از ورشکستگی خویش می دهد.

ضرورت همکاری دستگاه قضایی و اتحادیه های صنفی در مسیر کنترل قیمت ها

تاکیدات رییس جمهور در جلسه  ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ضرورت همکاری دستگاه قضایی و اتحادیه های صنفی در مسیر کنترل قیمت ها هم مورد توجه مخاطبان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی خاطرنشان کرد: در همان حال که برای بهینه سازی سیاست کلان ارزی و تجاری کشور باید تلاش کرد، همزمان، وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط موظف شده اند در چارچوب یک برنامه دقیق و با هماهنگی یکدیگر نظام توزیع و نظارت بر قیمت کالاها را به شکل دقیق کنترل و مدیریت کنند.

صندوق‌های بازنشستگی آمادگی طرح بازنشستگی پیش از موعد را ندارند

اظهارات نماینده مردم شبستر در مجلس درباره طرح بازنشستگی پیش از موعد از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

جعفر راستی در این باره گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد در بهترین حالت به چکش کاری‌های اساسی نیاز دارد و وضعیت فعلی صندوق‌های بازنشستگی مناسب برای اجرای این طرح نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha