• یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99092317906
  • خبرنگار : 71516

القطیف؛ طعمه آل سعود

القطیف؛ طعمه آل سعود

به رغم رسوا شدن ظلم‌های آل سعود علیه منطقه شیعه‌نشین الشرقیه به ویژه استان القطیف، مقامات سعودی همچنان به مجازات ساکنان این منطقه ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، اخیرا دستگاه‌های امنیتی عربستان عملیات مستقیمی را علیه روحانیون ارشد در استان القطیف انجام دادند. ساکنان این استان به گستاخی نظام سعودی و بازداشت‌های غیرقانونی و غیرمنطقی عادت کرده‌اند. هر بار آل سعود ثابت می‌کنند که به دنبال جور و ظلم و طغیان هستند نه عدالت و انصاف. اما نمایش حقوق بشری که انجام می‌دهند تنها نمایش طنزآلودی است که در قانع کردن هیچ طرف یا سازمان حامی حقوق بشر موفق نبوده است.

به گفته منابع محلی در القطیف، عملیات امنیتی غافلگیرکننده علیه ساکنان و شخصیت‌های مهم در این منطقه به نظر نمی‌رسد متوقف شود بلکه هر روز وسیع‌تر می‌شود. منابع تعداد بازداشت‌ها و یورش‌های اخیر به القطیف و الاحساء را حدود ۳۳ عملیات اعلام کردند. نیروهای سعودی ۳۴ تن از علما و جوانان را از طریق ایجاد ایست‌های بازرسی و در عملیات‌های غافلگیرکننده بازداشت کردند.

همچنین درباره محاکمه بازداشت‌شدگان القطیف و الاحساء منابع اعلام کردند، ۳۵ بازداشتی به شکل ظالمانه و با رویکرد سیاسی بازداشت و به صورت مخفیانه محاکمه شدند. همچنین خانواده‌هایشان هیچ اطلاعاتی از آن‌ها ندارند.

از جمله زندانیان، سه زن هستند، یکی از خانواده سلیمان الدخیل از ساکنان جزیره تاروت و دو زن از خانواده عبدالعال التاروتی از محله ام الجزم. 

همچنین از میان علمای بازداشتی خضر العوامی، عباس السعید و سید هاشم هستند که ربوده شده و اکنون در زندان الدمام هستند.

همچنین محمد بوجباره به دنبال انتشار ویدیویی به مناسبت سالروز اربعین حسینی بازداشت شد و به زندان الدمام منتقل شد.

بدترین اقدام مقامات سعودی انهدام مسجد امام حسین(ع) در الزاره در جنوب شهرک العوامیه است. شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان که به دست آل سعود بازداشت شد، در این مسجد سخنرانی می‌کرد.

یورش‌های روزانه سعودی‌ها شامل ۱۵ شهرک از استان القطیف است. بالغ بر ۲۰۰ تن در العوامیه بازداشت شده‌اند. تا زمانی که مقامات سعودی به درخواست‌ها برای حمایت از حقوق بشر پاسخ نمی‌دهند و به سرکوب آزادی‌ها ادامه می‌دهند وضعیت ساکنان القطیف بدتر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha