• یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99092317988
  • خبرنگار : 71560

تلاش مجلس برای اجرای قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام/ واکنش مثبت بورس

تلاش مجلس برای اجرای قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام/ واکنش مثبت بورس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مصوبه مجلس در راستای کاهش خام فروشی و توسعه پتروپالایشگاه ها از طریق اعطای تنفس خوراک در طرح احکام کلی بودجه را تشریح کرد.

مالک شریعتی نیاسر، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مصوبه امروز مجلس در طرح احکام کلی بودجه، بیان کرد: امروز در جریان بررسی طرح احکام کلی بودجه بنده پیشنهادی را مطرح کردم تا اعطای تنفس خوراک بر اساس آنچه که در قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی در مجلس دهم به تصویب رسیده بود، با جدیت دنبال شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس مصوبه امروز مجلس، دولت موظف شد تا تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخل از طریق اعطای تنفس خوراک و کاهش تدریجی صادرات با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی، شرکت‌های دانش بنیان و ابزار بازار سرمایه و همچنین پیش‌بینی ردیف مستقل در بودجه سنواتی برای کلیه منابع حاصل از عرضه داخلی نفت خام، گاز و میعانات گازی؛ در لایحه بودجه لحاظ کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: از آنجا که تنفس خوراک در طرح گنجانده نشده بود، این نگرانی وجود داشت که مجوزهایی که برای پترو پالایشگاه ها صادر شده است، دچار خدشه شود. با رای مجلس کاهش خام فروشی و توسعه پتروپالایشگاه ها از طریق اعطای تنفس خوراک دنبال خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این کمکی به توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی در غالب پتروپالایشگاه ها بوده و ذنجیره ارزش محصولات پایین دستی را تکمیل خواهد کرد. به خصوص شرکت های پالایشی و سهام های مرتبط با آن ظاهرا واکنش مثبتی به این مصوبه مجلس در بورس نشان داده و نهاد های آنان در آخر وقت امروز سبز شده است. 

وی افزود: این مصوبه مجلس در جهت توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و اعطای تنفس خوراک بوده و انگیزه بیشتری برای تولید فرآورده های نفت خام و جلوگیری از خام فروشی ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha