• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99092418524
  • خبرنگار : 71594

اختیاری: اعضای شعبه ویژه زرتشتیان شورای حل اختلاف مشکل‌گشا خواهند بود

اختیاری: اعضای شعبه ویژه زرتشتیان شورای حل اختلاف مشکل‌گشا خواهند بود

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که در شعبه ویژه زرتشتیان شورای حل اختلاف حضور دارند از افراد خاص ما هستند که درست انتخاب شدند و می‌توانند مشکل گشا باشند.

به گزارش ایسنا، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح شعبه ویژه زرتشتیان شورای حل اختلاف که صبح امروز (دوشنبه) در انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد، اظهار کرد: یک دهه است که درخواست شورای حل اختلاف را ارایه کرده ایم و در این راستا بر دو نکته تاکید داشتیم که اولا افراد شورای حل اختلاف از شورای زرتشتیان انتخاب شوند و دیگر اینکه مکان آن هم در اختیار ما باشد که بعد از یک دهه به لطف دوستان در قوه قضاییه و آقای مهدوی این امر صورت گرفت. 

وی افزود: افرادی که در این شعبه شورای حل اختلاف حضور دارند جز قوه قضاییه بوده و از افراد خاص ما هستند که درست انتخاب شدند و می‌توانند مشکل گشا باشند.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین وظیفه شورای حل اختلاف بررسی احوال شخصی است که شامل ارث و... می‌شود و خوشبختانه در تبصره ماده ۴ قانون خانواده این تنفیذ را در اختیار شورای حل اختلاف قرار داده است.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته‌ای وجود دارد که با آقای رئیسی هم مطرح کردم و قرار است بخشنامه‌ای صادر شود و پیگیر آن هستیم و مساله این است که اگر در ادیان الهی هر کسی از دین خارج شود و مثلا با فردی غیر هم دین خود ازدواج کند به قانون ماده ۸۷۱ مکرر ارجاع داده می‌شود در حالی که مبنا شورای حل اختلاف است و برخی دادگاه‌ها به قانون دیگری که توجهی به شوراهای حل اختلاف ندارد متوسل می‌شوند و این موضوع را به معاون حقوقی قوه قضاییه ارجاع داده شده که خانواده‌های ادیان الهی مسائل‌شان مانند ارث باید در سیستم شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود.

اختیاری گفت: خوبی گلستان ایران تفاوت رنگ‌هاست و ما ایرانیان یاد گرفتیم به تشابهات خود افتخار کنیم و به تفاوت‌های خود احترام بگذاریم.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که احدی چه با شعر، کلام و یا با عمل گوشه چشمی به ایران داشته باشد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha