• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99092418695
  • خبرنگار : 50204

معاون استاندار اعلام کرد

خروج مرغ از استان مرکزی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع

خروج مرغ از استان مرکزی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع

ایسنا/مرکزی معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: خروج مرغ از استان مرکزی بدون هماهنگی دامپزشکی ممنوع است.

سعید فرخی روز دوشنبه ۲۴ آذر در ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار کرد: در راستای تامین نیاز استان از خروج مرغ بدون مجوز دستگاه های ذیربط و بدون بارنامه جلوگیری و با متخلفین طبق قانون برخورد می شود. دستگاه های اجرایی نیز باید تابع تصمیمات استانی باشند و نباید برخورد سلیقه ای با این موضوع در شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در تامین نهاده‌ها نیز مشکلی وجود ندارد، افزود: بر اساس گزارش‌های مرکز آمار کشور، استان مرکزی امسال بعد از آذربایجان غربی دومین استان در پایین بودن نرخ تورم است و پایین بودن نرخ تورم در نتیجه همکاری اصناف و نظارت گسترده دستگاه‌های مسئول حاصل شده است که این مهم باید تداوم‌ داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: روزانه بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن گوشت مرغ گرم‌ با قیمت ۲۱ هزار تومان در استان مرکزی توزیع می‌شود و هیچ کمبودی در این راستا در استان وجود ندارد. قیمت تعیین شده گوشت مرغ، سقف قیمت است و در صورت تغییر روند عرضه و تقاضا امکان کاهش قیمت نیز در این خصوص وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه نوبت روغن خوراکی به ترتیب به میزان 1060 تن، ‌1802 تن و ۵۱۲ تن جذب و در حال توزیع است.

سعید جعفری کرهرودی افزود: ۶۰۰ تن برنج وارداتی نیز در استان مرکزی جذب شده که با قیمت  ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در حال توزیع است.

وی در خصوص میوه شب عید استان مرکزی نیز ادامه داد: تامین هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب برای شب عید برنامه‌ریزی شده که در زمان مناسب خرید و توزیع می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز گفت: در یک هفته گذشته ۲۶۹ مجوز کشتار بالغ بر ۳۷۴ هزار قطعه مرغ صادر و ۴۰۲ هزار قطعه کشتار شده و حدود ۸۰۰ تن تولید مرغ صورت گرفته است.

محسن شانقی افزود: با توجه به توزیع روزانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ تنی مرغ در استان، در حال حاضر شرایط نسبتا مناسبی در سطح استان حاکم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha