• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99092418853
  • خبرنگار : 71496

هشدار رام‌الله درباره طرح‌های تل‌آویو برای مشروعیت‌بخشی به برخی شهرک‌ها

هشدار رام‌الله درباره طرح‌های تل‌آویو برای مشروعیت‌بخشی به برخی شهرک‌ها

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به نقشه‌های دولت تل‌آویو برای مشروعیت بخشیدن به برخی کانون‌های شهرکی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز نشست هفتگی کابینه در شهر رام‌الله اظهار کرد: دولت "اسرائیل" تلاش می‌کند برخی کانون‌های شهرک‌های اسرائیلی را قانونی کند و البته ما از این بازی‌ها مطلع هستیم.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مستعمرات با (ماشین) کاروان یک افراطی که قطعه زمینی را با حمایت ارتش "اسرائیل" غصب کرده، آغاز می‌شوند و در ادامه شروع به توسعه می‌کند و دولت "اسرائیل" در هر کمپین انتخاباتی این کانون را به رسمیت می‌شناسد و با پول و امتیازدهی و سایر موارد آنها را گسترش می‌دهد.

اشتیه تاکید کرد: تمام شهرک‌سازی‌ها با همه انواعش غیرقانونی و نابودشدنی هستند و این را تاریخ به ما آموخته است.

رسانه‌های عبری زبان روز یکشنبه از یک طرح دولتی که پیش از این متوقف شده بود، برای مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های کوچک و کانون‌های شهرکی واقع در کرانه باختری پیش از اتمام کار دولت فعلی آمریکا گزارش داده بودند.

گزارش این رسانه‌ها حاکی از مشروعیت‌بخشی به ۷۰ شهرک کوچک و کانون واقع در کرانه باختری و نیز ایجاد زیرساخت‌ها و شرایط معیشتی برای ده‌ها هزار شهرک‌نشین در آن است.

همچنین اشتیه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طرح تحریک‌آمیز دیگری نیز علیه برنامه‌های آموزشی و دروس فلسطین، اسرا و شهدای فلسطینی به راه افتاده است، دروس فلسطین نتیجه تاریخ، فرهنگ، مبارزات، دین و مشارکت‌های تاریخی ما است و ما هرگز از آن دست نخواهیم کشید و اگر کسی کمک‌های خود را به مفاد درسی فلسطین منوط کند، ما هزینه آن را از بودجه‌مان تامین خواهیم کرد، ما خواهان یک برنامه درسی ملی هستیم که واقعیت، رویکرد و نیز پیشرفت علمی ما را بازتاب دهد و موجب تقویت مقاومت شود و منعکس‌کننده ساختار تعددگرای جامعه ما باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha