• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99092418866
  • خبرنگار : 71496

تعرض دوباره اشغالگران به زمین قبرستان اسلامی یوسفیه در قدس اشغالی

تعرض دوباره اشغالگران به زمین قبرستان اسلامی یوسفیه در قدس اشغالی

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی امروز (دوشنبه) دوباره به زمین آرامگاه اسلامی الیوسفیه واقع در مجاورت دیوارهای قدیمی شهر قدس اشغالی تعدی کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جمعی از نیروهای شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی همراه با یک دستگاه بولدوزر و نیز تعدادی نیروی پلیس به زمین واقع در مجاورت این گورستان جایی که قصد ساخت یک بوستان را در آن دارند، یورش بردند.

احمد الدجانی، مدیر اجرای کمیته مقبره‌های اسلامی شهر قدس اظهار کرد: نیروهای شهرداری با پشتیبانی نیروهای پلیس "اسرائیل" به زمین یادمان شهید، واقع در مجاورت مقبره یوسفیه یورش بردند.

نیروهای شهرداری رژیم صهیونیستی حدود دو هفته قبل نیز پله‌های منتهی به قبرستان یوسفیه را تخریب کردند، فلسطینی‌ها از این پله‌ها وارد قبرستان می‌شدند و از باب الاسباط خود را به مسجد الاقصی و بخش قدیمی شهر قدس می‌رساندند.

در آن زمان فلسطینی‌ها موفق شدند یورش اشغالگران به قبرستان را متوقف کنند.

الدجانی گفت: شهرداری (رژیم صهیونیستی) یورش خود به این منطقه را با هدف تخریب دیوار بخش شمالی قبرستان، جایی که قبرهای قدیمی وجود دارند، ازسرگرفت.

مدیر اجرای کمیته مقبره‌های اسلامی شهر قدس افزود: یورش به این مکان به عنوان منطقه‌ای که وقف اسلامی بوده، بخشی از قبرستان اسلامی است و در آنجا قبرهای مسلمانان وجود دارد، باید متوقف شود.

او در ادامه گفت: شهرداری (رژیم صهیونیستی) می‌گوید قصد احداث بوستانی در این منطقه را دارد اما ما نیازی به بوستان نداریم و در قبرستان یوسفیه قبرهای بسیاری وجود دارند و لازم است این قبرستان توسعه یابد نه اینکه بخش‌هایی از آن مصادره شود.

پیشتر ده‌ها فلسطینی با تجمع در این مکان تلاش کردند مانع از ادامه کار شهرداری رژیم صهیونیستی شوند.

هنوز مسؤولان شهرداری رژیم صهیونیستی هیچ اظهارنظری درباره کارهایی که در زمین قبرستان انجام می‌دهند، نداشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha