• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99092519532
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

جریان مقاومت ملت‌ها را از زیر یوغ استکبار بیرون می‌کشد

جریان مقاومت ملت‌ها را از زیر یوغ استکبار بیرون می‌کشد

ایسنا/اردبیل مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جریان مقاومت ملت‌ها را از زیر یوغ استکبار بیرون می‌کشد و با تمام هیمنه ظاهری و چنگ و دندان نشان دادن دنیای استکبار، مثل مردم مسلمان ایران به عزت بزرگ و بلندی می‌رساند

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در حاشیه برگزاری سومین پیش نشست همایش «مناقشه قره باغ؛ زمینه‌ها، علل و پیامدها» با موضوع بررسی نقش بازیگران فرا منطقه‌ای در مناقشه قره باغ با تاکید بر رژیم صهیونیستی و ترکیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این پیش نشست‌های همایش به دنبال گفتمان سازی و جریان سازی و نیز روشنگری نه فقط مردم داخل ایران بلکه برای مردم منطقه و کشور مسلمان آذربایجان هستیم و می‌خواهیم در مقابل غول‌های رسانه‌ای دنیا این پیام را به صورت روشن اعلام کنیم که چه اتفاقات در منطقه در حال رخداد است و بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دنبال چه عواملی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف همایش جریان سازی رویکرد جمهوری اسلامی ایران در وقایع منطقه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است سرنوشت مردم کشور ایران از سرنوشت سایر ملل به‌ویژه مردم همسایه و منطقه جدا نبوده و کشور دوست و همسایه (جمهوری آذربایجان) نیز در این بین استثنا نیست چرا که ما از کشور جمهوری آذربایجان دفاع کرده و در ابعاد مختلف فکری، فرهنگی، نظامی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی در کنارشان بودیم، هستیم و خواهیم بود.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل قدرت‌های فرامنطقه ای و کشورهای مداخله گر در مناقشه قره باغ می‌خواهند عوامل تأثیرگذار دینی و فرهنگی مردم جمهوری آذربایجان را نادیده بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه حس ناسیونالیستی در همه ملت‌ها وجود دارد و کشور آذربایجان نیز مستثنا نیست، خاطرنشان کرد: اما اینکه رزمندگان و جوانان آذری با انگیزه بالاتری جان خود را به خطر انداخته و با روضه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به جبهه‌های نبرد عازم می‌شدند قابل تحسین بود.

حجت الاسلام جعفرزاده در ادامه اضافه کرد: مقاومت اسلامی امروز آزاردهنده جریان استکبار و نیز شاه‌کلید موفقیت امت اسلامی بوده و مفهومی صرفاً توخالی نیست به همین خاطر زمانی که مقاومت اسلامی را مقام معظم رهبری مطرح می‌فرمایند معاندین می‌گویند «بهار عربی»، این بهار عربی نیست، بهار انسانی و الهی در جای‌جای دنیا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به مکتب و هنر شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: مفهوم وقتی در داخل کتاب‌ها باقی بماند تأثیرگذار نخواهد بود، هنر شهید سلیمانی این بود که به عنوان یکی از سربازان مکتب امام راحل رضوان‌الله تعالی علیه، آموزه‌های در دل کتاب‌ها را به منصه ظهور رساند و در عمل نشان داد جریان مقاومت راه‌گشا است.

وی یادآور شد: جریان مقاومت ملت‌ها را از زیر یوغ استکبار بیرون می‌کشد و با تمام هیمنه ظاهری و چنگ و دندان نشان دادن دنیای استکبار، مثل مردم مسلمان ایران به عزت بزرگ و بلندی می‌رساند چرا که روزگاری در جنگ جهانی دوم روئسای جمهور سه کشور بدون اطلاع شاه ایران داخل کشور ما جلسه برگذار کردند و حتی شاه ایران را به این جلسه راه ندادند! عزت ما کجا بود؟ و الان کجا هستیم؟

وی بیان کرد: سران آمریکا و اروپا ادعا می‌کنند که ایران در سرنوشت انتخابات آمریکا تأثیرگذار است، پس متوجه می‌شویم با وجود اینکه ما به صورت فیزیکی در کشورها حضور نداریم و دخالت نمی‌کنیم ولی فرهنگ مقاومت که از آن سخن می‌گوئیم کارساز است.

به گفته حجت الاسلام جعفرزاده در همایش قره‌باغ می‌خواهیم اعلام کنیم که هویت دینی و شیعی مردم جمهوری آذربایجان موفقیت در جنگ را رقم زد، نه کشورهای دیگر و تجهیزات نظامی و پهپادهای فلان رژیم غاصب چرا که آنان به دنبال اهداف خودشان وارد صحنه مناقشه قره باغ شدند و اگر کمکی هم به جمهوری آذربایجان کردند با همین نیات بوده است.

در وی در ادامه به سخنان اخیر اردوغان خاطرنشان کرد: ما خیلی به سخنان کسانی که افکارشان در اختیار خودشان نیست اعتنایی نمی‌کنیم، اردوغان نکاتی را مطرح کرده است که نه دانش لازم در خصوص گفته‌هایش را دارد و نه با انگیزه شخصی صحبت کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با کشور و مردم ترکیه روابط و همکاری‌های گسترده ای در ابعاد مختلف دارد، خاطرنشان کرد: این ارتباطات به‌معنای این نیست که شیطنت‌های در خدمت استکبار رئیس جمهوری ترکیه را هم بپذیریم چرا که ما معتقدیم دولت ترکیه مسیر اشتباه در پیش گرفته و از واقعیات تاریخ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بی خبر است.

حجت الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال حفظ استقلال و برادری بین همسایگان خود و نیز حفظ عزت و افتخار داخلی است و امیدواریم دولت‌های منطقه با اشرافیت کامل بر تاریخ و نیز با گرفتن مشاوره‌های صحیح از انسان‌های آگاه و عاقل سخن بگویند.

استاد حوزه و دانشگاه در مورد شعری که رئیس جمهوری ترکیه در مراسم جشن پیروزی جمهوری آذربایجان خواند، گفت: ریشه این شعر مشخص بوده و در تاریخ ثبت شده است و به زمانی باز می‌گردد که جمهوری آذربایجان از ایران جدا شد و ما نیز خیلی دلمان می‌خواهد که خاک جدا شده از وطن به آغوش خاک مادری خود بازگردد و بتوانیم برادران مسلمان و شیعه خود را به آغوش بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری ۲۵ پیش نشست تا همایش اصلی خبر داد و گفت: این پیش نشست‌ها در دانشگاه‌های منطقه، حوزه‌های علمیه، انجمن‌های علمی استان اردبیل و استان‌های هم‌جوار و با حضور گروه‌های مردمی و اصحاب رسانه پیگیری شده و در هفته‌های آینده نیز همایش اصلی را برگزار خواهیم کرد

وی تفاوت این همایش با همایش‌های دیگر را در بحث فرهنگی و جریان سازی عنوان کرد و گفت: در این همایش در کنار تولیدات جدید علمی فاخر، جریان سازی هم اتفاق می‌افتد و بر همین اساس عنوان همایش علمی و فرهنگی قید شده و تمایز بعدی این همایش برگزاری نشست‌های تحلیلی بعد از برگزاری همایش اصلی است.

حجت الاسلام جعفرزاده خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تحلیلی بعد از برگزاری همایش اصلی با هدف دریافت بازخوردهای این همایش از مناطق مختلف بوده می‌خواهیم شاهد ارائه تحلیل‌های مستقل منطقه‌ای مخصوصاً در شهرستان‌های مرزی کشورمان باشیم تا دستاوردهای همایش را تبیین کرده و جریانات اصیل را در دفاع از کیان، هویتی دینی و اسلامی منطقه‌ای پای کار بیاوریم.

به گزارش ایسنا، سومین پیش نشست همایش «مناقشه قره باغ؛ زمینه‌ها، علل و پیامدها» با موضوع بررسی نقش بازیگران فرا منطقه‌ای در مناقشه قره باغ با تاکید بر رژیم صهیونیستی و ترکیه به همت حوزه‌های علمیه خواهران استان اردبیل، به نمایندگی از حوزه‌های علمیه کشور برگزار و برای حدود ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور به صورت به صورت زنده پخش شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha