• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99092519548
  • خبرنگار : 50037

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اسدآباد کمرنگ شده است

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اسدآباد کمرنگ شده است

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان اسدآباد کمرنگ شده که نیاز است مراعات این موارد تشدید یابد، کاهش آمار بیماران کرونایی مردم را نباید خوش بین کند چراکه اوضاع کاملاً شکننده است.

دکتر ایرج صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از دلایل کاهش حساسیت ها به بحث رعایت پروتکل ها را فرسایشی شدن این بیماری و خسته شدن مردم از شرایط کرونا دانست و اظهار کرد: از مردم درخواست داریم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان اهمیت ویژه ای داده و از شرایط رعایت دستورالعمل و محدودیت ها خسته نشوند و خود را با شرایط سبک زندگی کرونا تا به پایان رسیدن این بیماری وفق داده و تحمل کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از علل ابتلا به کرونا دورهمی های خانوادگی و تجمعات بوده است، تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی در شهرستان اسدآباد توسط دانشکده علوم پزشکی شهرستان تاکنون هشت جلسه آموزشی در راستای پیشگیری از کووید ۱۹ ارائه داده شده و اطلاع رسانی و اقناع سازی جامعه در رابطه با رعایت موارد پروتکل ها را نیز از طریق  رسانه ها و فضای مجازی به صورت مداوم در دست انجام داریم که نیاز است مردم نسبت به این آموزش ها و اطلاع رسانی ها توجه ویژه ای داشته باشند.

صالحی با تأکید بر خودمراقبتی مردم در پیشگیری از بیماری کرونا مطرح کرد: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا  و بحث بیماری کرونا در این رابطه مردم باید حساسیت ویژه ای داشته باشند و از دورهمی های خانوادگی شب یلدا بپرهیزند چراکه در غیر این صورت قطعاً شرایط ثبات شهرستان مجدداً با مشکل روبرو خواهد شد.

وی بر ضرورت نصب و عملیاتی شدن اپلیکیشن ماسک توسط تمامی ادارات این شهرستان تأکید کرد و یادآور شد: با نصب اپلیکیشن ماسک در ادارات و بانک های پرتردد ورود افراد به ادارات به نحو احسن کنترل شده و افراد بیمار قابل شناسایی و ردیابی خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha