• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99092519651
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۵ آذر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۵ آذر ایسنا

واکنش ظریف به تحریم یک‌جانبه ترکیه از سوی آمریکا/ جدیدترین پاسخ حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائات انجام شده/ اظهارات رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت/ مخالفت مجلس با حذف محدودیت سنی برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری/ واکنش یک نماینده به انتقاد رییس جمهور از مجلس و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

واکنش ظریف به تحریم یک‌جانبه ترکیه از سوی آمریکا

به گزارش ایسنا، واکنش وزیر خارجه کشورمان نسبت به تحریم یک‌جانبه ترکیه از سوی آمریکا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

محمد جواد ظریف در توییتی نوشت: اعتیاد ایالات متحده به تحریم و تحقیر حقوق بین الملل بار دیگر خود را به منصه ظهور رساند. ما تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ترکیه را قویا محکوم کرده و در کنار مردم و دولت این کشور می‌ایستیم.

جدیدترین پاسخ حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائات انجام شده

دومین خبر پربازدید امروز پاسخ های رهبر معظم انقلاب اسلامی به سوالات مطرح شده از ایشان در موضوعات مبتلا به جامعه بود.

این سوالات درباره  خرید و فروش سهام در بورس ایران و خارج از کشور،‌ برگزاری مسابقات اینترنتی، خمس سهام، میزان نفقه، استخاره برای ازدواج و... هستند.

تحریم کنندگان ایران، این رویکرد شکست خورده را به موزه تاریخ بسپارند

اظهارات رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هم از خبرهای پرمخاطب بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر فشارتحریم ها و جنگ اقتصادی تمام عیار ترامپ علیه ایران واقعیت های بزرگی را به جهان و همه بدخواهان ایران نشان داد، خاطرنشان کرد: به همه کسانی که تصور می کنند با اقداماتی نظیر تحریم به دنبال شکست ایران هستند، توصیه می کنم  برای همیشه این رویکرد غلط و شکست خورده را به موزه تاریخ بسپارند.

مخالفت مجلس با حذف محدودیت سنی برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف محدودیت سنی حداقل ۴۰ و حداکثر ۷۰ سال برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

نمایندگان در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، پیشنهاد محسن زنگنه در خصوص حذف محدودیت سنی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

گزارش کمیسیون امور داخلی از محورهای طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

داشتن گرین کارت سایر کشورها برای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ممنوع

***

واکنش امیرآبادی به انتقاد رییس‌جمهور: کم لطفی نکنید

خبر بعدی،‌ واکنش یک عضو هیات رییسه مجلسشورای اسلامی به انتقاد رییس جمهور از مجلس بود.

احمد امیرآبادی فراهانی  با اشاره به نشست خبری روز گذشته (دوشنبه) رییس جمهور و اظهارات وی درباره‌ی مجلس گفت: آقای رییس جمهور اینقدر کم لطفی نکنند . لوایحی که مشکلات اساسی مردم را حل می‌کند به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند و مطمئن باشند ما براساس آیین‌نامه داخلی مجلس لوایح را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم من تعجب می‌کنم ایشان با این‌که سابقه مجلسی دارند موضوعات این چنینی را مطرح می‌کنند.

موضوعات موشکی ما خار چشم دشمنان شده است

اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست مشاوران ایثارگر وزرا هم از پرمخاطب ها بود.

امیر سرتیپ حاتمی در این نشست که با حضور مدیران بنیاد شهید کشور در محل ستاد وزارت دفاع برگزار شد با بیان اینکه موضوعات موشکی ما گرچه خار چشم دشمنان شده است و ما هر روز توان و قدرت موشکی خود را تقویت کرده ایم گفت: فرهنگ شهادت اولی تر از همه این پیشرفت ها است و ملتی که فرهنگ شهادت داشته باشد سلطه پذیر نیست.

اعلام وصول طرح تغییر ساعت رسمی کشور

اعلام وصول طرح عادی تغییر ساعت رسمی کشور توسط حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هم از اخبار پربازدید بود.

پاسخ به سوالات برجامی؛ از درج نام شهید فخری‌زاده در برجام تا ...

به روز رسانی سوالات و پاسخ های مربوط به برجام و اجرای آن و نیز شرایط اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی مجموعه دولت به عنوان متولی اجرای برجام از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

خبرهای دیگر مرتبط با برجام را در لینک های زیر دنبال کنید.

با تیم بایدن درباره برجام درحال رایزنی هستیم/ فکر نمی‌کنم همه تحریم‌ها لغو شوند

 برنامه ما درباره برجام و نشست کمیسیون مشترک تغییر نمی‌کند

تعویق فروم اقتصادی ایران و اروپا ربطی به برجام ندارد/ جلسه کمیسیون مشترک برجام برگزار می‌شود

***

بررسی مجدد FATF کورسوی امیدی در اقتصاد ایران فراهم می‌کند

خبر بعدی،‌ تحلیل یک استاد دانشگاه درباره موافقت مقام معظم رهبری با درخواست دولت برای بررسی مجدد FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

مهدی مطهرنیا گفت: طبیعتا بازنگری می تواند تا حدود زیادی فضای امیدواری و کورسوی امید برای حل مسئله FATF را در اقتصاد ایران فراهم کند و اثر روانی آن تا مدتی در بازار باقی بماند.

«رستاخیز» پاییز تحزب در ایران

۲۵ آذر ماه سالروز تاسیس حزب ایران نوین فرصت مناسبی برای بررسی نظام حزبی در ساختار سیاسی نظام شاهنشاهی پهلوی است. همان نظامی که پادشاهش تحزب را «مانع از هم گسیختگی اجتماعی» می دانست اما ساواک، سازمان اطلاعات و امنیت شاهنشاه، نظام حزبی را «به منزله تجارتخانه و مؤسسه ای انتفاعی» می دانست.

گزارش ایسنا در این باره هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha