• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99092519782
  • خبرنگار : 71038

در دیدار سرکنسول ایران با استاندار آستراخان مطرح شد

درخواست مساعدت برای برقراری خط هوایی مستقیم ایران با آستراخان

درخواست مساعدت برای برقراری خط هوایی مستقیم ایران با آستراخان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه با ایگور بابوشکین، استاندار آستراخان دیدار و گفت‌وگو کرد . 

به گزارش ایسنا ، طرفین در این دیدار در مورد چشم‌انداز گسترش همکاری‌ها در حوزه تجارت، کشاورزی، آموزش، فرهنگ و گردشگری تبادل نظر کردند.

استاندار استاراخان اظهار کرد : ایران یکی از شرکای استراتژیک ما محسوب می شود. بیش از هشتاد درصد  بارهای عبور کننده از گذرگاه حمل و نقل آبی آستراخان، راهی ایران می شود. در دوره ژانویه تا سپتامبر امسال حجم مبادلات به حدود 2 میلیون تن بالغ شده است.
وی همچنین تأکید کرد که استان آستراخان تعامل نزدیکی با بسیاری از استان های ایران به ویژه گیلان و مازندران دارد. علاوه بر این، در این استان بیش از 170 شرکت با سرمایه ایرانی مشغول فعالیت هستند.

استاندار آستراخان همچنین  پیشنهاد استفاده از امکان خط کانتینری خزری بین آستراخان و ایران را مطرح کرد. این خط در اوایل دسامبر به شکل آزمایشی کار خود را آغاز کرده  است.


رئیس منطقه افزود: این گام اول در برقراری حمل و نقل کانتینری منظم در دریای خزر است که در گذشته عدم وجود آن مانع از توسعه کریدور «شمال-جنوب» بوده است .

مهدی آکوچکیان سرکنسول ایران در آستراخان نیز در این ملاقات  اظهار کرد : مسئولان ایرانی  نیز از بسیاری از محورهای همکاری بیان شده توسط استاندار حمایت می کنند و تجار ایرانی دائماً امکان اجرای پروژه هایی در حوزه زراعت و دامپروری در استان آستراخان را مورد بررسی قرار می دهند.
 سرکنسول برای برقراری خط هوایی مستقیم ایران با آستراخان خواستار مساعدت آقای ایگور بابوشکین شد.

 آکوچکیان همچنین گفت: «روابط ما در عرصه سیاسی و منطقه ای و همچنین همکاری های در حوزه های مختلف  در بالاترین سطح قرار دارد و این به نفع هر دو طرف است که روابط اقتصادی را نیز به همین حد برسانیم. به کمک و مشارکت شما در همه این موضوعات امیدواریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha