• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99092620085
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:

نهالکاری و بذرپاشی ۱۳هزار هکتار جنگل‌ و مرتع کهگیلویه و بویراحمد

نهالکاری و بذرپاشی ۱۳هزار هکتار جنگل‌ و مرتع کهگیلویه و بویراحمد
عکس خبر آرشیوی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۳ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان نهال‌کاری و بذرپاشی می شود.

«غلامحسین حکمتیان اصل» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: از این میزان ۶ هزار هکتار مرتع، ۴هزار هکتار جنگل و ۳ هزار هکتار گیاه دارویی در سطح استان با نهالکاری و بذرپاشی احیاء و غنی سازی می‌شود.

وی اظهارکرد: بخشی از این میزان بصورت مشارکتی با مردم و بخشی نیز از محل صندوق توسعه محلی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان اجرا می شود. در راستای اجرای یان طرح بذر رایگان نیز در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۰ درصد از تعهدات امسال این اداره کل اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون در بیش از ۲ هزار و ۱۳۰ هکتار از اراضی جنگلی استان نهالکاری و بذرپاشی و در یک هزار و ۵۳۰ هکتار از اراضی مرتعی استان هم برای بهبود وضعیت و حفاظت از اراضی در معرض خطر بذرپاشی شده است.

حکمتیان اصل با بیان اینکه کار بذرپاشی و نهال کاری در مراتع و جنگل‌های استان تا اسفندماه امسال و در برخی مناطق استان تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد، تصریح کرد: اولویت بذرپاشی و نهال کاری در مراتع و جنگل‌های است که بر اثر آتش سوزی آسیب دیده اند.

وی ادامه داد: ۷۰ هزار نهال کرفس در منطقه "دل افروز" بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه نشاء کاری می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نهال مورد نیاز اجرای این برنامه ها از نهالستان‌های منابع طیبعی در سطح استان تامین می شود، عنوان کرد: ۴۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نهال در سطح استان کاشت می شود و مابقی با بذر انجام می شوند.

حکمتیان اصل بیان کرد: تاکنون در مناطق مختلف استان بیش از ۱۷هزار هکتار عملیات غنی سازی جنگل و بیش از ۱۱ هکتار توسعه جنگل برای حفاظت از خاک و احیای محیط زیست انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha