• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99092620377
  • خبرنگار : 50044

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

حذف دورهمی شب یلدا فرصتی برای جلوگیری از انتشار کرونا است

حذف دورهمی شب یلدا فرصتی برای جلوگیری از انتشار کرونا است

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت قرمز دربرخی از شهرستان های استان از مردم خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دوری از دورهمی های شب یلدا مانع انتشار ویروس کرونا شوند و دورهمی های شب یلدا را مجازی برگزار کنند.

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای رسمی طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در استان گیلان، اظهار کرد: با کمک ۲۸۰۰ تیم بسیج و۱۰۰ تیم هلال احمر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان،۴۰ درصد از جمعیت در شهرستان های استان گیلان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا از میانگین استانی در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جلوتر است گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از خانوارها در این شهرستان مورد بررسی و غربالگری شدند و تعداد نیز به عنوان سفیر خانوار ثبت نام کردند.

حیدرزاده با اشاره به وضعیت قرمز در برخی از شهرستان های استان از مردم خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دوری از دورهمی های شب یلدا مانع انتشار ویروس کرونا شوند و دورهمی های شب یلدا را مجازی برگزار کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بازدیدهای انجام شده از ابتدای شیوع کووید۱۹ در استان گیلان، ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۳۴۳ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به علت تخلف بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.

حیدرزاده با اشاره به ۱۷۴هزار و ۲۸۹ مورد بازدید، آموزش موارد پیشگیری و کنترل کرونا در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان، گفت: همچنین ضمن بازدید از ۱۳۳هزار و ۷۳۰ اماکن عمومی در مناطق تحت پوشش، نکات آموزشی به فعالان این مراکز نیز ارایه شده است.

تعطیلی ۸۶۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در گیلان

وی با تاکید بر اینکه در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا با متخلفان به طور جدی برخورد می شود، یادآور شد: در این مدت ۸۶۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و تعداد ۴۸۲ اماکن عمومی به علت تخلف بهداشتی تعطیل شده اند.

حیدرزاده یادآور شد: به طور متوسط ۱۰۰ تیم بازرسی سلامت محیط و کار در سطح شهرستان های تابعه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد نظارت دارند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بسیج مقابله با کووید ‏‏-۱۹و نظارت بر واحدهای صنفی تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و مکان های پر ازدحام تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت، گفت: خوشبختانه مردم همکاری خوبی در خصوص  مقابله با کرونا دارند و با توجه به فعالیت های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه ها به ویژه رسانه ملی، آگاهی مردم در خصوص بیماری کرونا افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha