• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99092620412
  • خبرنگار : 30057

رییس پارک فناوری پردیس مطرح کرد

اختصاص ۶۰ درصد صادرات کل پارک‌ها به پارک پردیس/درخواست افزایش همکاریهای صندوق نوآوری با شرکت‌ها

اختصاص ۶۰ درصد صادرات کل پارک‌ها به پارک پردیس/درخواست افزایش همکاریهای صندوق نوآوری با شرکت‌ها

رئیس پارک فناوری پردیس ضمن درخواست افزایش همکاریهای صندوق نوآوری با شرکت‌های مستقر در این پارک گفت: شرکت‌های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده‌اند و امسال هم هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اتفاق افتاده ولی سهم صندوق نواوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌های  پارک کم بوده است

به گزارش ایسنا، مهدی صفاری نیا امروز در مراسم رونمایی از ۳ برنامه راهبردی پارک در حوزه پژوهش و ترویج که در محل پارک فناوری پردیس و به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه در پارک فناوری پردیس تلاش داریم سهم شرکت‌ها را در حل مسائل کشور ارتقا دهیم، افزود: مجموع فروش شرکت‌های دانش بنیان پارک در سال گذشته برابر با ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان فروش شرکت‌ها، ۸۰ درصد بالاتر از  میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان پارک‌های علم و فناوری زیر مجموعه وزارت علوم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد از صادرات کل پارک‌های کشور به پارک فناوری پردیس اختصاص دارد، اظهار کرد: بر اساس برآوردها سهم هزینه کرد شرکتها در تحقیق و توسعه از فروش محصولات و خدمات که در کشور برابر با یک درصد است، در پارک فناوری پردیس برابر با ۴ درصد بوده که میزان خوبی است.

صفاری نیا با بیان اینکه در واقع سهم هزینه کرد تحقیق و توسعه باید به ۱۰درصد برسد و این نیازمند این است که زیرساخت‌ها فراهم شود، افزود: ما زیرساخت‌ها و زمینه سازی برای شرکت‌های دانش بنیان را در حدی که بتوانیم برای مسائل و مشکلات با تحقیقات مساله محور راهکار ارائه دهیم، این کار را می کنیم. 

وی با اشاره به ارائه ضمانت نامه به شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس، یادآور شد: یکی از خدماتی که پارک فناوری پردیس به واسطه صندوق توسعه فناوری‌های نوین به شرکت‌ها ارائه کرده، ارائه ضمانت نامه با حجم ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، ولی لازم است این میزان ضمانت نامه بیشتر شود تا سهم شرکت‌ها از بازار اقتصاد دانش بنیان افزایش پیدا کند.

صفاری نیا در خصوص فاز سوم پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه تقریبا فاز سه پارک فناوری پردیس به لحاظ جذب مشتریان رو به اتمام است، ابراز امیدواری کرد که تاپایان  سال آینده (۱۴۰۰) تعداد شرکت‌های پارک به ۶۰۰ شرکت برسد.

وی با تاکید بر اینکه  با وجود این حمایت پارک فناوری پردیس از شرکت‌های دانش بنیان تاکنون از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده نکردیم، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانست امکانات بیشتری در اختیار شرکت‌های عضو پارک پردیس قرار دهد و امکاناتی که تاکنون در اختیار شرکت‌های پارک گذاشته شده به اندازه‌ای که باید، نبوده است.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده‌اند و امسال هم هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اتفاق افتاده، ولی سهم صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌های  پارک کم بوده است، در صورتی که می‌توانست تسهیل گری در برخی از موارد برای شرکت‌ها داشته باشد.

رییس پارک فناوری پردیس اضافه کرد: صندوق می‌توانست نقش پررنگ تری در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پارک فناوری پردیس داشته باشد و این موضوع جای کار زیادی دارد. از این رو ما این موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهیم و برای صندوق نوآوری نیز پیشنهاداتی داریم که بتوانیم بیش از پیش از ظرفیت‌های صندوق نوآوری و شکووفایی برای شرکت‌ها بهره ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha