• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99092620493
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه:

نگران "شب یلدا" هستیم/ دورهمی‌ها می‌تواند ما را به روزهای اوج "کرونا" برگرداند

نگران "شب یلدا" هستیم/ دورهمی‌ها می‌تواند ما را به روزهای اوج "کرونا" برگرداند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با ابراز نگرانی از دورهمی های شب یلدا، گفت: غفلت مردم و برگزاری دورهمی در این شب می‌تواند ما را دوباره به روزهای اوج کرونا برگرداند که خسارت های سنگینی برای استان به دنبال خواهد داشت.

هوشنگ بازوند امروز(26 آذر) در نشست استانی قرارگاه مبارزه با کرونا، با اشاره به اجرای طرح پرخیر و برکت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمانشاه، گفت: این طرح تاکنون خیر و برکات بسیاری برای استان به همراه داشته و شاهد سیر کاهشی کرونا در استان هستیم.

به گزارش ایسنا، بازوند با قدردانی از مشارکت تمام دستگاه ها در اجرای این طرح گفت: حقیقتا سپاه و بسیج در این طرح جانانه پای کار بودند و سایر دستگاه ها هم تلاش بسیاری کردند و نتیجه آن امروز سیر کاهشی کرونا در استان است.

وی افزود: در این طرح به جای اینکه ویروس سراغ ما بیاید، تیم هایی تشکیل شده به دنبال ویروس در محلات مختلف شهرهای استان هستند و در کنار انجام تست و غربالگری و مراقبت بیماران شناسایی شده، به خانواده های نیازمند هم کمک های معیشتی می شود.

بازوند تصریح کرد: امروز و با اجرای این طرح بستری های کرونا از 1260 نفر در روزهای اوج بیماری در آبان ماه به حدود 300 نفر رسیده و کاهش هزار نفری داشته که بسیار چشمگیر است.

وی افزود: همچنین فوتی های کرونا از حدود 15 نفر در آبان ماه به  میانگین روزانه هفت نفر در آذرماه رسیده و عملا نصف شده است که جای تقدیر از همه افراد و بویژه مردم در همکاری با این طرح دارد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: این انتظار هست که رسانه ها و بویژه صدا و سیما اثر بخشی این طرح را هرچه بیشتر اطلاع رسانی کنند و از مسئولین اجرایی طرح در استان هم می خواهیم دستاوردهای یک ماهه طرح را تشریح کنند.

یلدای امسال را "مجازی" برگزار کنید/ مردم بدانند مهمان اصلی دورهمی‌های این شب "کرونا" است

بازوند در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش های فراوانی برای اجرای این طرح صورت گرفته و در کنار آن محدودیت های متعددی اعمال شده تا سیر کرونا در استان کاهشی شود، گفت: نگرانی ما در این مقطع از دورهمی های شب یلدا است که می تواند آتش کرونا را دوباره شعله ور کند.

وی افزود: اگر مردم غفلت کنند و دورهمی های شب یلدا برگزار شود، شاهد موج دیگر کرونا در استان خواهیم بود و تمام این زحمات به هدر می رود.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند در مهمانی های شب یلدای امسال مهمان اصلی "کرونا" خواهد بود، بنابراین باید از برگزاری و حضور در هر نوع دورهمی در این شب جدا خودداری کنند.

بازوند هشدار داد: اگر مردم به هشدارها بی توجه باشند، با اوج گیری دوباره کرونا عملا به نقطه قبل برمی گردیم و مجددا شاهد تعطیلی و اعمال محدودیت ها خواهیم بود که خسارت سنگینی به اقتصاد کشور و استان وارد خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha