• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99092620594
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:

صدور شناسنامه برای ۶ زنجانی که پدرشان غیرایرانی است

صدور شناسنامه برای ۶ زنجانی که پدرشان غیرایرانی است

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: ۶ شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و مرد خارجی در زنجان صادر شده است.

سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر غیرایرانی، اظهار کرد: مشمولان ماده واحده مصوب دوم مهرماه ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی، مبنی بر تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی، ابتدا با مراجعه به اداره‌کل امور اتباع خارجی استان محل سکونت و ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به تشکیل پرونده می‌کنند. پرونده پس از بررسی‌های اولیه در صورت تایید و کافی بودن مدارک، عینا به اداره تابعیت و امور پناهندگان و مهاجران وزارت امور خارجه ارسال می‌شود.

وی افزود: پس از صدور سند تابعیت، رونوشتی از سند مذکور را طی نامه‌ای که مشخصات مشمول ماده واحده و شماره ملی مادر ایرانی در آن درج شده است را به اداره‌کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور ارسال و این اداره‌کل نیز پس از بررسی‌های اولیه وفق مقررات و برابر مشخصات اعلامی اداره تابعیت و امور پناهندگان و مهاجران وزارت امور خارجه، سند هویتی تنظیم و شناسنامه صادر و تسلیم کند.

این مسئول با اشاره به قانونی که در سال‌جاری مصوب شده است، ادامه داد: به استناد ماده ۹ آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی که در خردادماه امسال ابلاغ شده است، مشمولان این ماده قانونی موظف‌اند اطلاعات کامل و مستندات خود را به استانداری محل تولد یا محل اقامت مادر ایرانی ارائه دهند تا مراتب بررسی و اعلام نظر شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان تصریح کرد: متقاضیان ایرانی مشمول قانون مذکور که ساکن در خارج از کشور هستند به استناد ماده ۱۵ آیین‌نامه، جهت ارائه درخواست اعلام تابعیت و تشکیل پرونده به نمایندگی سیاسی و سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل سکونت مادر ایرانی مراجعه و تشکیل پرونده کنند.

شفیعی با اشاره به تعداد شناسنامه‌هایی که در استان زنجان برای این افراد صادر شده است، یادآور شد: در حوزه تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز در کشور تعداد ۶ پرونده منجر به صدور شناسنامه شده و دیگر پرونده‌ها نیز در حال بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha