• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99092620597

مدیر امور فرهنگی علوم پزشکی شیراز:

یلدای ایثار با هدف قدردانی از مدافعان سلامت برگزار می‌شود

یلدای ایثار با هدف قدردانی از مدافعان سلامت برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که برای قدردانی از پرستاران و مدافعان سلامت، به مناسبت زادروز حضرت زینب(س) و روز پرستار، آئین باستانی شب یلدا، جشنی با عنوان یلدای ایثار، برگزار خواهد شد.

دکتر مریم تقوا چهارشنبه ۲۶ آذر به خبرنگاران گفت: با آغاز شیوع  کرونا ویروس در ایران، همزمان با بسیاری از دیگر کشورهای جهان، شاهد ایثارگری‌های کادر بهداشت و درمان کشور بودیم که تداعی کننده ایام دفاع مقدس و دفاع از میهن اسلامی ایران بود.

تقوا ادامه داد: پرستاران، پزشکان و دیگر کادر درمان و سلامت کشور، جلوه هایی از وطن دوستی، نوع دوستی و وظیفه شناسی را در معرض دید همگان گذاشتند که اگر آن را بی نظیر ندانیم، در سطح جهانی نیز، کم سابقه بوده است.

او افزود: این مدیریت بر اساس رسالت ذاتی خویش، در طول ایام شیوع بیماری کووید۱۹، تلاش کرده تا در مناسبت های ملی و مذهبی، از این عزیزان جان بَرکف و ایثارگر، به طریق مختلف قدردانی کرده و با هدف یادآوری و معرفی حق بزرگی که این عزیزان بر جامعه دارند، برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری متنوعی را در سطوح داخلی، استانی، ملی و بین المللی برگزار کند.

تقوا، با اشاره به نزدیک بودن زادروز حضرت زینب(س) و نیز همزمانی این مناسبت فرخنده با آیین باستانی «شب یلدا»، اعلام کرد: با توجه به همزمانی روز پرستار و شب یلدای امسال، با تلفیق این دو مناسبت، جشن بزرگی با عنوان «یلدای ایثار» با هدف قدردانی از کادر تلاشگر درمان و بزرگداشت شهدای سلامت، برگزار می شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور بانوان توضیح داد: در راستای رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کووید۱۹، این جشن که دارای بخش های متنوع و مفرح است، به صورت غیرحضوری و در بستر فضای وب تقدیم حضور علاقمندان می شود.

تقوا خاطرنشان کرد: این جشن بزرگ، راس ساعت ۲۱ روز یکشنبه،۳۰ آذر از طریق صفحه‌های رسمی اینستاگرام به نشانی‌های farhangi.sums و shiraz.mefda و همچنین وب سایت رسمی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی اینترنتی shiraz.mefda.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha