• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99092620828
  • منبع : بنیاد شهید

معاون بنیاد شهید:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند هم‌افزایی همه نهادها و دستگاه‌ها است

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند هم‌افزایی همه نهادها و دستگاه‌ها است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فعالیت‌های فرهنگی و در رأس آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند هم‌افزایی ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش ایسنا، سردار یعقوب سلیمانی چهارشنبه ۲۶ آذرماه در جلسه روسای ادارات و کارشناسان معاونت فرهنگی بنیاد خراسان رضوی که در سالن جلسات شهید هاشمی نژاد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: مهم‌ترین وظیفه بنیاد ابتدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سپس خدمت رسانی به جامعه ایثارگری است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اولویت اول اجرایی شدن فعالیت‌های فرهنگی، نیروی انسانی خبره است که از حوزه ایثار و شهادت شناخت کامل داشته و به مسائل اجتماعی نیز مسلط باشد ضمن اینکه تهیه تفاهم‌نامه‌هایی با معاونت‌های فرهنگی در استان‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفته تا از موازی کاری‌ها جلوگیری شود.
سلیمانی ادامه داد: بخش مهمی از مشکلاتی که امروز در فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد به خاطر عدم هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب و نقص در اجرای کامل روندها و فرآیندهاست و امیدواریم به زودی این مسائل و مشکلات مرتفع شود.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مرجع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است، افزود: سند ملی و راهبردی دفاع، مقاومت، جهاد، ایثار و شهادت در حال مطالعه و تدوین است و در بنیاد به دنبال ارتقای اثرگذاری و اعتلای برنامه‌ها و فعالیت‌ها هستیم.
وی با تأکید بر اهمیت آموزش ایثارگران معزز گفت: موضوع خدمت به دانشجویان شاهد و ایثارگر به صورت جدی در حال پیگیری است. بیش از ۵۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در کل کشور در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند و در همین راستا درصدد انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد هستیم تا شاهد ارتقای کمی و کیفی تحصیلات عالی عزیزان دانشجو باشیم.
سردار سلیمانی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی خوبی در استان خراسان رضوی انجام شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی به خصوص در استان خراسان رضوی که استانی زائرپذیر است، نیازمند تربیت و تقویت نیروی انسانی توانمند و مجرب است.
در این نشست مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی زیارتی کوثر، مدیرکل و معاون فرهنگی بنیاد خراسان رضوی نیز حضور داشتند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha