• پنجشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 99092721091
  • منبع : مطبوعات

لایو تکان‌دهنده نوجوان ۱۴ ساله!

لایو تکان‌دهنده نوجوان ۱۴ ساله!

خبر تکان‌دهنده بود؛ از سقوط یک هواپیما، واژگونی اتوبوس، شکستن رکورد فوتی‌های کرونا یا انفجاری عظیم در گوشه‌ای از دنیا حرف نمی‌زنیم، سوژه ما نوجوان ۱۴ ساله‌ای است که شاید پدر و مادرش گمان می‌کنند ساعت‌های متمادی که سر در گوشی و تبلت دارد، مشغول حل‌کردن تمرین ریاضی یا پاسخ به سوالات علوم و جغرافیاست. اما ماجرا فاجعه‌آمیزتر از این حرف‌هاست.

به گزارش ایسنا، روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: صحبت‌های این نوجوان ۱۴ ساله با یک بلاگر معروف که تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی می‌کند و لایوهای نیمه‌برهنه از خودش می گذارد دو سه روزی است که فضای مجازی را پر کرده است تا جایی که وزیر ارتباطات هم درباره آن واکنش نشان داد و گفت: «فیلم منتشر شده، تلخ و آزاردهنده بود و به نظر می‌رسد نهادهایی که وظیفه امداد رسانی به کودکان و نوجوانان را دارند باید وارد عمل شوند. اگر یکی از نوجوانان ما این چنین وضعیتی دارد باید به مشکل رسیدگی کرد، این رفتار نتیجه مشکلات دیگر در جامعه است.»

البته در روزهای گذشته تجزیه و تحلیل‌های به اصطلاح کارشناسانه کاربران و فعالان فضای مجازی که هر کدامشان از دید خود به این موضوع نگاه می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد. این در حالی است که مقصر یک فرد یا یک نهاد خاص نیست؛ پدر و مادرها، آموزش و پرورش، معلمان، متولیان نظارت بر فضای مجازی، دست اندرکاران امور فرهنگی، مبلغان دینی و ... همه و همه ما یک طرف ماجرا هستیم و کوتاهی در رهاکردن کودکان و نوجوانان در بحرانی‌ترین سن دوران زندگی هیچ‌گاه قابل بخشش نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۷ ۲۰:۳۹

اینم فضای مجازی

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۰۰:۳۴

بحمدالله با این فیلم جدید بهانه فیلتر اینستا گرام برای آقایون جور شد. مبارکتون باشه.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۰۳:۱۳

فقط حرف و حرف و حرف! فقط نظر و انتقاد! کی قرار هست برنامه ای داشته باشید برای حل مشکلات مردم؟ مشکل مردم فقط نان و آب نیست!!

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۱۵

خدابه فریاد مابرسه

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۰:۵۰

راه حل این است که مدرسه و دانشگاه و معلم و استاد و... بچه ها را مجبور نکنند که این نرم افزارها را نصب کنند. چون این کار باعث می شود که رسماً و قانوناً دانش آموز و دانشجو «مجبور» شوند وارد این نرم افزارها شوند و خواسته یا ناخواسته به اینجور کارها هم کشیده شوند. اما افسوس که نظارتی نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۳:۲۷

تو رو خداااااا اینستا رو فیلتر نه کلا قطع کنید بخدا من یکی که خسته شدم از بس شوهرم کلش تو اینستاو این کلیپ های چرت رو نگاه میکنه میخوام طلاقمو بگیرم از دست اینستا😢

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۴:۵۸

بی خودی نظر ندید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۴:۵۸

تقصیرخوانوادس که این مشکلات پیش میادچرامادروپدرچک‌نمی‌کنن‌گوشی‌بچشونو البته‌مسئولینم‌روفضامجازی‌یه‌ذره‌نظارت‌باشه‌بدنیسااااا واقعااااااااااکه

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۲۱:۱۷

خب فقط میگن از این اتفاق متاسفیم و اینا خب یه کاری کنید تا از این خراب تر نشده فرضا بخواید اینستا رو هم فیلتر کنید الان بیشترمردم رو گوشی هاشون یه فیلتر شکن دارن یه کاری کنید اصن تو ایران نشه باهاش کار کرد....

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۲۳:۳۳

والا زمان ما توو مدرسه تکلیف انجام نمیدادیم یا شلوغ میکردیم سر صف میبستنمون به فلک حالا این نسل جدید کارش به جایی رسیده میره لایو میزاره و حرفهایی میزنه که ما والا تا بیست سالگیمون اصلا نمیدونستیم یعی چی!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۹ ۰۱:۳۶

فیلتر تلگرام خودش باعث نصب بیشتر وی پی ان و فیلترشکن شده! پروکسی خود تلگرام هم اتوماتیک کانال های مستهجن رو برات باز میکنه ! بیخودی دنبال فیلتر اینستا نباشید! تلگرام رو باز کنید تا کمتر از وی پی ان و پروکسی استفاده بشه ! اصلا باعث حذف شدن از روی موبایل میشه وقتی نباشه کسی نمیره سراغش!

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۳۰ ۰۰:۰۰

خب الان به ما چ😐 ما تو زندگی خودمون موندیم داداش دیگه زندگی بقیه به ما ربطی نداره😐💔 سرتون تو کار خودتون باشه و نظراتتون هم نگه دارید واسه خودتون😑

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۲ ۲۱:۰۳

چیزی هم واسه فیلتر گزاشتید که میخواید اینیستا رو هم فیلتر کنید یوتوب دیسکورد تلگرام و... فیلترن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۳ ۱۴:۲۳

اینستا هم باید فیلتر شود.شما این لایو رو اگر میدیدی این رو نمیگفتی.خجالت هم خوب چیزیه