• پنجشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99092721204
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

حوزه و دانشگاه از نقد یکدیگر پروایی نداشته باشند

حوزه و دانشگاه از نقد یکدیگر پروایی نداشته باشند

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حوزه و دانشگاه شاید به یکدیگر نقد داشته باشند و باید هر دو طرف برای رسیدن به یک نقطه نظر مشترک و واحد به منظور سربلندی کشور و رسیدن به آرمان های ملی و انقلابی یکدیگر را درک کنند.

حیدرعلی حجتی در گفت و گو با ایسنا در خصوص روز ۲۷ آذر که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، اظهار کرد: بعد از شهادت آیت الله مفتح این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد که شعار خوبی بود و روی موضوع آن صحبت های زیادی از سوی علما و مسئولان مطرح شد، منتها در عمل نتوانستیم آنگونه که باید این وحدت را که مورد نظر آرمان های انقلاب اسلامی است تحقق ببخشیم و اگر جنبه‌های عملی آن بیشتر بود نتیجه بهتری از این نامگذاری می‌شد.

وی افزود: هر سال این روز گرامی داشته می شود، اما آن چیزی که باید یک برایند عملی از این وحدت باشد خیلی به چشم نمی‌خورد که باید توجه بیشتری روی اجرای آن شود. حوزه و دانشگاه شاید به یکدیگر نقد داشته باشند و باید هر دو طرف برای رسیدن به یک نقطه نظر مشترک و واحد به منظور سربلندی کشور و رسیدن به آرمان های ملی و انقلابی یکدیگر را درک کنند.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، گفت: بنابراین حوزه و دانشگاه نباید از نقد یکدیگر پروایی داشته باشند و اگر آن شعارها در عمل محقق شود اثرات نیکویی در کشور خواهد داشت چرا که هر دو گروه عالم هستند و در تحقق مسائل علمیِ حوزوی و دانشگاهی تلاش می کنند.

حجتی ادامه داد: معتقدم حوزه برای اینکه دانشجویان را به مسائل دینی آگاه کند بیشتر در دانشگاه فعال بوده است تا دانشگاه در حوزه. بنابراین به نظر می رسد حوزه بیشتر در دانشگاه حضور داشته است که لازم است دانشجویان دانشگاه ها نیز ارتباط خود با حوزه را تعمیق ببخشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha