• پنجشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99092721234
  • خبرنگار : 71453

ماکرون کرونایی شد/ شماری از مقامات فرانسه و اروپا قرنطینه شدند

ماکرون کرونایی شد/ شماری از مقامات فرانسه و اروپا قرنطینه شدند

کاخ الیزه فرانسه امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که آزمایش کروناویروس امانوئل ماکرون مثبت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه در این بیانیه اظهار کرد: "مطابق با مقررات بهداشتی لازم الاجرا برای همه، رئیس جمهوری فرانسه به مدت هفت روز خود را قرنطینه خواهد کرد. او به کار خود ادامه می‌دهد و فعالیت‌های خود را از راه دور انجام خواهد داد".

سفر امانوئل ماکرون به لبنان که قرار بود ۲۲ و ۲۳ دسامبر انجام شود نیز لغو شده است.

علاوه بر این، ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه که قرار بود استراتژی واکسیناسیون را ارائه دهد، نیز به دلیل در ارتباط بودن با ماکرون غایب است.

یک مورد تماس احتمالی دیگر، مارک فسنو، معاون نخست وزیر در امور پارلمان، است که روز سه شنبه با امانوئل ماکرون ناهار خورده‌اند.

یورونیوز نیز گزارش داد، دفتر نخست وزیری فرانسه اعلام کرده که ژان کاستکس علائم ابتلا به «کووید ۱۹» ندارد اما به به دلیل اینکه با امانوئل ماکرون در تماس بوده است خود را قرنطینه می‌کند.

نخست وزیر فرانسه که قرار بود بعدازظهر روز پنج‌شنبه در مجلس سنای این کشور حضور پیدا کند به مدت هفت روز در قرنطینه خواهد بود. به این ترتیب دو تصمیم گیرنده اصلی امور اجرایی در فرانسه طی یک هفته آینده از قرنطینه به اداره امور فرانسه خواهند پرداخت.

ژان کاستکس قرار بود تا بعداز ظهر پنج‌شنبه راهبرد دولت فرانسه برای واکسیناسون جمعیت این کشور در برابر ویروس کرونا را اعلام کند.

ریشار فران، رئیس مجلس ملی فرانسه نیز اعلام کرد که به دلیل تماس به امانوئل ماکرون خود را قرنطینه می‌کند.

قرنطینه نخست وزیر اسپانیا، رئیس شورای اتحادیه اروپا و بانوی اول فرانسه

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا به دنبال ابتلای امانوئل ماکرون به ویروس کرونا همه فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق در آورد. نخست وزیر اسپانیا نیز خود را به دلیل تماس با رئیس جمهوری فرانسه قرنطینه کرده است.

بنا به اعلام دفتر نخست وزیری اسپانیا پدرو سانچز تا روز ۲۴ دسامبر (چهارم دی) در قرنطینه خواهد بود.

از سوی دیگر دفتر بانوی اول فرانسه نیز اعلام کرد که بریژیت ماکرون علائم ابتلا به «کووید ۱۹» ندارد اما خود را قرنطینه کرده است.

رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه با شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز دیدار کرده بود. رئیس شورای اتحادیه اروپا در همین راستا اعلام کرد که برای رعایت موازین احتیاطی خود را قرنطینه کرده است. این در حالی است که امانوئل ماکرون روز چهارشنبه در جلسه هیئت وزیران فرانسه نیز شرکت کرده بود.

قرنطینه سراسری در فرانسه روز سه شنبه به پایان رسید. دولت فرانسه اکنون محدودیت تردد شبانه در سراسر کشور را از ساعت ۲۰ هر شب تا شش صبح روز بعد به اجرا گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۷ ۲۱:۰۴

نَ 😱 wow