• جمعه / ۲۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99092821541
  • خبرنگار : 71653

در اختتامیۀ رویداد بوت کمپ اعلام شد

تقدیر از طرح‌های هوشمند دانش‌آموزی/تسریع ورود دانش‌آموزان به عرصه تولید و فناوری

تقدیر از طرح‌های هوشمند دانش‌آموزی/تسریع ورود دانش‌آموزان به عرصه تولید و فناوری

در مراسم اختتامیۀ رویداد بوت کمپ و مسابقات هوشمندسازی و اینترنت اشیاء دانش‌آموزی کشور طرح‌ها و ابداعات برگزیدۀ دانش‌آموزان مدارس مختلف معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیۀ رویداد بوت کمپ و مسابقات هوشمندسازی و اینترنت اشیاء دانش‌آموزی کشور، هم‌زمان با پایان هفتۀ پژوهش با حضور دانش‌آموزان برگزیدۀ جشنواره و جمعی از مسئولان آموزشی کشور در ساختمان صندوق فناوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

حامد ابراهیمی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در این مراسم ضمن تشکر از شرکتهای دانش بنیان در ورود به افزایش مهارتهای دانش آموزان، با اشاره به تقارن برگزاری جشنواره هوشمندسازی دانش آموزی با جشنواره کارآفرین دانشگاهی، بیان کرد: در جشنواره دانش آموزی تمرکز بر توانمندسازی دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز کشور است، درحالیکه رویکرد و هدف جشنواره کارآفرین دانشگاهی بر این است که دانش‌جویان و اساتید را به تعریف پایان‌نامه‌هایی که قابلیت تجاری‌شدن داشته باشند، سوق دهد. بدین‌گونه که با ساخت و ارائه یک محصول یا خدمت فناورانه، به تولید داخلی کمک شود و ضمن رفع نیاز مشتریان، باعث کسب درآمد و خلق ثروت برای دانشگاهیان شود.

وی از آمادگی دانشگاه تربیت مدرس برای تاسیس پارک علم و فناوری دانش آموزی با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش خبر داد."

ابراهیمی افزود: حسن برگزاری این جشنواره به این است که روند پیشرفت و ورود دانش‌آموزان به عرصۀ تولید و فناوری را تسریع می‌بخشد و به‌جای گذراندن سال‌های متعدد در صفوف دانشگاه و تحصیلات، آن‌ها را از نوجوانی به اختراع و تولید نزدیک می‌کند.

رامبد دانش‌پژوه مدیرعامل و دبیر اجرایی یکی از شبکه های فعال در آموزش حوزه های جدید تکنولوژی، دربارۀ مسئولیت اجتماعی مسئولان آموزشی کشور بیان کرد: ما در برابر این دانش‌آموزان مسئولیت داریم. دنیا به‌سرعت در حال تغییر است و این را از سیر تکامل علم می‌توان فهمید. هر روز تکنولوژی‌های جدیدی وارد زندگی ما می‌شوند و تا چند سال آینده، کل روش‌های زندگی تغییر خواهد کرد؛ گرچه همین حالا هم خیلی از والدین نمی‌توانند نوجوانان‌شان را درک کنند. فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نو به زندگی ما وارد می‌شوند و سبک زندگی ما را دچار تغییرات اساسی می‌کنند. اگر ما با این دنیای جدید آشنا نباشیم، نمی‌توانیم این دانش‌آموزان را هدایت و مسئولیت اجتماعی‌مان را در مقابل آیندگان اَدا کنیم.

دانش‌پژوه در ادامه با اشاره به گسترش روزبه‌روز فناوری‌های اینترنت در دنیا، افزود: اگر ما نتوانیم این فعالیت‌ها را با عنوان «آموزشی» و «پژوهشی» به دانش‌آموزان آموزش دهیم، دنیای آینده مخاطرات بسیاری برای آن‌ها خواهد داشت. کشور را باید برای ورود تکنولوژی‌ها آماده کرد. بارها شنیده‌ایم که افراد می‌گویند فلان تکنولوژی به کشور وارد شده اما فرهنگش، نه. فرهنگ چیزی‌ست که به ما کمک می‌کند پنج سال آینده‌مان را ارزیابی کنیم، پیش‌بینی کنیم و آموزش دهیم. 

در ادامه سید حسن الحسینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول برنامه شبکه آموزشی  «شاد» دربارۀ وضعیت جامعه اطلاعاتی امروز گفت: فناوری اینترنت زندگی بشر را دگرگون کرد. زندگی مدرن برخلاف عقیدۀ بسیاری که آن را شوم و نامبارک یا نعمت الهی می‌دانند، با قدرت به پیش می‌رود. در حال حاضر بسیاری از خدمات اداری، اجتماعی، پزشکی، صنعتی و کشاورزی در این بستر تعریف شده‌اند. امروزه دولت‌های الکرونیک شکل گرفته‌اند. تمام زیرساخت‌های این تکنولوژی مخلوق انسان جدید و دنیای جدید است. با آموزش مجازی، می‌توان آموزش همگانی و همه جایی را گسترش داد.

در انتهای برنامه، طرح‌های ویژۀ برترین‌های خانه و شهر هوشمند، برترین‌های ماشین هوشمند، طرح‌های ویژه و برگزیدۀ خلاقیت، برترین‌های محتوای هوشمند و برترین‌های بوت کمپ و حامیان جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha