• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99092922065
  • خبرنگار : 71451

مروری بر زندگی یکی از همرزمان شهید چمران

مروری بر زندگی یکی از همرزمان شهید چمران

حجت‌الاسلام سیدرمضان منتظری با آغاز تجاوز دشمن بعثی به میهن اسلامی به جبهه‌ها شتافت و ابتدا در قالب ستاد جنگ‌های نامنظم تحت فرماندهی شهید دکتر چمران در عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد به عنوان «آرپی جی» زن مشارکتی فعالانه داشت و در این منطقه مجروح شد و در بهمن ماه ۱۳۶۰ به هنگام مراجعت از جبهه در تهران هدف ترور منافقین کوردل قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، رزمنده دوران دفاع مقدس،جانباز حجت‌الاسلام  سیدرمضان منتظری به همرزمان شهیدش پیوست. او در مبارزات مردم در سرنگونی رژیم ستمشاهی و استقرار جمهوری اسلامی مشارکتی فعال داشت. پس از پیروزی انقلاب برای کسب معرفت و علوم دینی به تحصیل در حوزه علمیه پرداخت.

با شروع تحرکات ضدانقلاب برای تجزیه بخشی از غرب کشور، به همراه جمعی از رزمندگان به فرماندهی سردار رشید اسلام، شهید دکتر مصطفی چمران در غائله پاوه و پاکسازی این منطقه از کشور عزیزمان از لوث وجود ضدانقلاب وابسته به استکبار جهانی شرکت کرد و در این عملیات از ناحیه شکم و دست مجروح شد.


با آغاز تجاوز دشمن بعثی به میهن اسلامی به جبهه‌ها شتافت و ابتدا در قالب ستاد جنگ‌های نامنظم تحت فرماندهی شهید دکتر چمران در عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد به عنوان آرپی‌جی زن مشارکتی فعالانه کرد و سپس در این منطقه مجروح شد.در بهمن ماه ۱۳۶۰ بهنگام مراجعت از جبهه در تهران هدف ترور منافقین کوردل قرار گرفت که به رغم اصابت تیر به ناحیه شکم، جان سالم به در برد تا دیگر بار در جبهه‌ها حضور پیدا کرده و به جان فشانی در دفاع از اسلام عزیز و کشور بپردازد.


این رزمنده سپس در دیگر جبهه‌ها حضور یافت و در عملیات‌های مختلف از جمله فتح خرمشهر،مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی،خیبر و مرصاد مشارکت کرد و سه بار دیگر از ناحیه نخاع، پا، ریه، سینه و کمر، هدف ترکش، موج انفجار و حمله شیمیایی دشمن واقع و به افتخار جانبازی نائل آمد.

جانباز حجت‌الاسلام  سیدرمضان منتظری صبحگاه پنجشنبه بیست و هفتم آذر ماه ۱۳۹۹  از دنیا رخت بر بست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha