• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99092922217
  • خبرنگار : 50165

شعله‌ور شدن بخاری زنجانی‌ها در پی بارش برف

شعله‌ور شدن بخاری زنجانی‌ها در پی بارش برف

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: میزان مصرف گاز استان طی شبانه‌روز گذشته ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

موسی احمدلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه میزان مصرف گاز استان در بیست و چهار ساعت گذشته ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بوده است، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای کاهش دما، یخ‌بندان و برودت در استان پیش‌بینی شده است، انتظار می‌رود همشهریان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

وی با بیان اینکه هم‌استانی‌ها به دنبال کاهش یک درجه‌ای دمای محیط می‌توانند با استفاده از لباس‌های گرم، امکان صرفه‌جویی ۶ درصدی مصرف گاز طبیعی را فراهم کنند، افزود: با استفاده از لباس‌های گرم مخصوص فصل سرما، همچنین تنظیم دمای منزل به میزان ۱۸ تا ۲۱ درجه می‌توان تا حد زیادی از وقوع قطعی گاز طبیعی در کشور جلوگیری کرد.

این مسئول ادامه داد: با کاهش یک درجه‌ای دمای منزل به میزان ۶ درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی می‌شود و این موضوع در فصل زمستان که مصرف این انرژی بالا است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، تصریح کرد: استان زنجان بیش از ۳۵۸ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و ... دارد که حتی کاهش یک درجه‌ای دما نیز می‌تواند رقم بالایی از صرفه‌جویی را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: این شرکت برای پایداری شبکه گاز نسبت به محدودیت گاز نیروگاه‌ها و کارخانه سیمان در استان اقدام کرده است که بر این اساس برای تامین انرژی از سوخت دوم استفاه می‌کنند.

احمدلو خاطرنشان کرد: شهروندان توجه کنند، استفاده از پرده‌های ضخیم در فصول سرد سال، بررسی نحوه عملکرد صحیح موتورخانه‌ها و یا پکیج منازل توسط کارشناسان، عایق‌کاری سیستم لوله‌کشی داخل ساختمان، تنظیم درجه حرارت ۵۰ درجه‌ای برای منازلی که از سیستم گرمایشی مرکزی استفاده می‌کنند و البته مجهز کردن منازل و ادارات به پنجره دوجداره نقش قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha