• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99092922557
  • خبرنگار : 30054

موسسات مالی قابل اعتماد کدامند؟

موسسات مالی قابل اعتماد کدامند؟

فضای کسب و کار ایران در سالیان اخیر و با توجه به بحران های موجود و تورم شدید کشور، اهمیت برخی مشاغل تخصصی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. از جمله این حوزه ها می توان به بخش های خدمات مالی، مالیاتی، حسابداری و سرمایه گذاری و تامین منابع مالی اشاره کرد که با تدوین استراتژی بقا در بازارها، کاهش هزینه و مدیریت منابع محدود مالی و دوام شرکت و گذر از بحرانها را در پی دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام راشا مشاوران راستین، یکی از برترین راهکارهای مدیریت هزینه استفاده از تخصص مشاورین زبده مالی و مالیاتی و سرمایه گذاری به عنوان امین و مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری در اشخاص حقوقی می باشد.

برون سپاری این بخش به یک شرکت حسابداری معتبر و قابل اعتماد موجب می گردد با صرفه جویی در منابع مالی، ارایه مشاوره های تخصصی و پیش حسابرسی مالیاتی و بیمه، حاشیه امن در حوزه مالیاتهای معوقه و آتی و همچنین حسابرسی های بیمه ای و عملکرد شرکت بوجودآید.

مضافا با توجه به هزینه های سنگین استخدام نیروی انسانی متبحر در حوزه مالی و مالیاتی و با توجه به شرایط اقتصادی نامساعد و همچنین مشکلات ارزی و نوسانات نرخ ارز که فعالیت بسیاری از شرکتها را در هاله ای از ابهام قرار داده و توجه به پرداخت هزینه های ماهانه حقوق و بیمه و عیدی و سنوات پرسنل امور مالی که بعضا  امکان حذف آن وجود ندارد، موجب بحرانی در برخی موسسات و شرکتهای بزرگ و معتبر گردیده است.

لذا عقد قرارداد برون سپاری با شرکتهای حسابداری و مالی متخصص که از محل شرکت بصورت قراردادهای رسمی برون سپاری، ارایه خدمات مالی و حسابداری را با نرم افزارهای تخصصی و تیم مجرب بر عهده میگیرند یکی از شناخته شده ترین راهکارهای مدیریت نیروی انسانی وهزینه شرکت ها بالاخص در شرایط بحرانی است.

در نتیجه باید در انتخاب یک موسسه مالی معتبر در میان تعداد کثیری از شرکت ها و موسسات مالی و مالیاتی که هم اکنون مشغول ارائه خدمات مالی، حسابداری و مشاوره مالیاتی هستند بسیار دقت داشته باشیم تا با بررسی صلاحیت این موسسات مالی از بروز مشکلات مالی برای شرکت خود در سالیان آتی پیشگیری نماییم.

مهمترین ویژگی هر موسسه حسابداری، حسابرسی و مالیاتی، "شماره ثبت" آن موسسه است. شرکتهای صوری و اشخاصی که ثبت قانونی نشده و فاقد پرونده مالیاتی بوده و بصورت غیر قانونی فعالیت می کنند، نمی توانند مسائل قانونی شما را حل و فصل نمایند. بنابراین گریز از قانون این افراد می بایست، باعث عدم اعتماد اشخاص حقیقی و حقوقی گردد.

علاوه بر مباحث فنی، در صورتی که شما وجهی به هر دلیل به این موسسات پرداخت نمایید، در صورت بروز مشکل هیچ مرجع قانونی و قضایی امکان پشتیبانی و حمایت از شما را ندارد.

زیرا عموما وجه به حساب بانکی اشخاص حقیقی واریز گردیده که  فاقد هر گونه پشتوانه قانونی و رسمی بوده و با تغییر مکان، امکان ردیابی و پیگیری و استرداد  وجوه از بین خواهد رفت.

متاسفانه عدم پیگیری های مراجع قضایی و سازمان مالیاتی موجب افزایش چشمگیر این دسته از شرکت های حسابداری شده است. این افراد  تنها با راه اندازی سایت های زیبا و جذاب و تبلیغات وسیع و تهیه یک دفتر اجاره ای، مبالغ هنگفتی بابت مشاوره مالی و دادرسی و عناوین دیگر از جمله خدمات بیمه و حضور در هیات ها و با وعده های کم کردن مالیات های معوقه از اشخاص حقوقی و حقیقی دریافت می نمایند.

 با توجه به عدم ثبت قانونی این اشخاص در سیستم مالیاتی کشور، هزینه های پرداختی بابت حسابداری بعنوان هزینه قابل قبول از سوی سازمان مالیاتی لحاظ نمی گردد و ۲۵% صرفه جویی مالیاتی ناشی از  هزینه متعلقه نیز برای شرکت قابل استفاده نخواهد بود.  

 این افراد عموما علاوه بر عدم پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و ارسال لیستهای بیمه، اجحاف بسیاری به کارکنان و فارغ التحصیلان حسابداری نموده و بصورت کارآموز از ایشان در پروژه های استفاده می نمایند.

بنابراین حضور در محل موسسه و مشاوره با مدیران ارشد و اخذ مجوزهای قانونی  از ضرورات بررسی قبل از عقد قرار داد با این موسسات می باشد. بررسی اساسنامه و روزنامه رسمی، گواهی های حرفه ای و تخصصی و قانونی و همچنین شفافیت فعالیت ها، صدور فاکتور و صورتحساب قبل از انعقاد قراداد قانونی و معتبر و واریز وجه به حساب های قانونی شرکت، همگی از مهمترین ابزارهای شناخت و اعتماد به مشاورین مالی و حسابداری است.

شرکت راشا مشاوران راستین به شماره ثبت قانونی ۵۵۵۵۰۰ در اداره ثبت شرکت ها ، وب سایت www.rashairan.com و آدرس قانونی و ثبت شده و  به پشتوانه تیمی از وکلای مالیاتی متخصص و باتجربه، هم‌اکنون یکی از مورد اعتمادترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز مشاوره مالیاتی در ایران محسوب می‌شود.

شرکت راشا مشاوران راستین آمادگی دارد در سال سخت اقتصادی در کنار شما و با مدیریت منابع مالی و مشاوره های به هنگام و حرفه ای و همچنین انجام خدمات مالی، گامی بسیار اثر گذار در صرفه جویی اقتصادی و آرامش خیال شما بردارد.

پکیج های دارای تخفیفات فوق العاده ۵۰ درصدی (تا پایان سال جاری) ما در زمینه خدمات مالی و مالیاتی، همچنین مشاوره سرمایه گذاری و فاینانس و تدوین پکیج های ورود به بورس برای سندیکاها، مشاوره های تخصصی برای هلدینگ ها و مجامع، تامین منابع ارزی و ریالی، سرمایه گذاری وجوه بلا استفاده در بازارهای سرمایه پذیر با بازدهی بسیار مطلوب و همچنین مشاوره های ارزی، گامی اندک از سوی شرکت راشا مشاوران راستین به منظور مساعدت به اشخاص حقوقی و گذار از دوران بحرانی فعلی می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha