• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۰۰:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99093022711
  • منبع : نمایندگی سمنان

رشد ۱۰ درصدی بودجه با هدف زدودن غبار محرومیت از چهره میامی

رشد ۱۰ درصدی بودجه با هدف زدودن غبار محرومیت از چهره میامی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از رشد ۱۰ درصدی بودجه شهرستان میامی با هدف زدودن غبار عدم توسعه یافتگی و محرومیت از چهره شهرستان میامی خبر داد و گفت: شهرستان میامی تنها شهرستان استان است که در بین شهرستان های کمتر توسعه یافته کشور قرار گرفته است.

علیرضا آشناگر ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در جلسه ویدئو کنفرانسی بررسی وضعیت روند اقدامات در خصوص شهرستان میامی به عنوان یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته با بیان اینکه شرح وظایف دستگاه های اجرایی در قالب سند توسعه شهرستان میامی باید تعیین و مشخص شود، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید در بحث توسعه شهرستان میامی یک نگاه و رویکرد جامع به دور از بخشی نگری داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی برای شهرستان میامی می تواند به عنوان یک‌ محرک موثر در خصوص تحقق اهداف سند توسعه مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: نهادهای محرک توسعه و خدماتی مانند بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ایدرو و ایمیدرو می توانند در بحث پیشبرد اهداف معین شده برای شهرستان تاثیرگذار باشند و فرمانداری نیاز است تا ابعاد سند را به همراه اقدامات انجام شده و آتی، مورد بررسی قرار داده و گزارش جامع و کامل به همراه آسیب شناسی را ارائه دهد.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه سند توسعه شهرستان میامی، تزئینی نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید در خصوص تحقق اهداف توسعه شهرستان به منظور خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان تلاش جدی داشته و از روند اقدامات انجام شده ارائه گزارش داشته باشند.
وی ادامه داد: باید بکوشیم تا در هر مسئولیتی که هستیم فعلی به بهترین نحو ممکن انجام خدمت کرده و در راستای توسعه و شکوفایی شهرستان، بخش و روستاهای میامی گام برداریم.
آشناگر با بیان اینکه مدیران ما نباید به دنبال مسائل سیاسی باشند افزود: در صورت مشاهده سیاسی کاری در حوزه امور اجرایی بی تردید، با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

این مقام ارشد اجرایی تصریح کرد: مدیران تا آخرین روز دولت باید در خدمت به مردم کوتاهی نکرده و در قامت مسئول اجرایی، در راستای نقش خود برای تحقق روند اجرایی اقدامات گام بردارند.
وی از رشد ۱۰ درصدی بودجه شهرستان میامی با هدف کمک به توسعه شهرستان خبرداد و اظهار کرد: کاهش بودجه شهرستان بر اساس گزارش های ارائه شده، امری غیرقابل قبول است و برای تحقق هدف گذاری های انجام شده طی برنامه عملیاتی زمانبندی شده با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، نیاز است تا اعتبارات شهرستان تقویت گردیده و در این‌مسیر پروژه های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار گیرند.
آشناگر همچنین گفت: تقویت پروژه های شاخص در شهرستان، تقویت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه شهرستان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران در مسیر تحقق اهداف سند توسعه میامی مورد توجه قرار گیرد و دستگاه های اجرایی نیز اقدام‌خاص و ویژه در این مسیر در دستور کار قرار دهند.
استاندار سمنان بر ضرورت توجه به بخش فرهنگ و آموزش و برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری، صنایع دستی، موقعیت جغرافیایی و تاریخی شهرستان میامی به منظور جذب گردشگر و افزایش ماندگاری مسافر در قالب توجه به اقامتگاه های بومگردی این شهرستان تاکید کرد و افزود: تقویت تشکیلات و مساعدت در بحث تقسیمات کشوری در حوزه شهرستان میامی به عنوان یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته در کشور و تسریع در بهره برداری از شهرک صنعتی کالپوش از دیگر اقداماتی است که در توسعه شهرستان میامی می تواتد موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha