• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99093022902
  • خبرنگار : 71368

لزوم پاسخگویی سازمان محیط زیست در مورد چرایی آلودگی هوا

لزوم پاسخگویی سازمان محیط زیست در مورد چرایی آلودگی هوا

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از وضعیت آلاینده هوای تهران با وجود محدودیت رفت و آمد و تعطیلی برخی مشاغل، گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، زهرا نژادبهرام در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: به تازگی با یک موج سنگین آلودگی مواجه هستیم هرچند که در چند سال گذشته هر از چندگاهی، آلودگی هوا را تجربه کرده ایم، اما این بار آنقدر آلودگی سنگین بود که توصیه می شد همین رفت و آمدهای محدود نیز کمتر شود و همین حالا نیز  شاخص  ۱۰۴ است و در شرایط ناسالم هستیم.
وی با بیان اینکه  انتظار می رفت در طی چند سال اخیر مسئولان رفع آلودگی هوا را مورد توجه قرار دهند، گفت: سازمان محیط زیست مسئول اصلی هوای پاک است، اما می بینیم که در صدد توجیه بر می آیند و از مردم انتظار دارند که باید بگویم این سازمان هیچ وقت پاسخگو نیست و به دغدغه های نمایندگان در پارلمان محلی توجه نکرده و هیچ وقت پاسخ نداده است، اما توقع داریم که به  "انتظار از مردم" برای کاهش آلودگی پایان دهند.

نژادبهرام با بیان اینکه علی رغم تعطیلی دانشگاه ها، مدارس، آموزشگاه ها، همایش ها، سینماها و فعالیت های هنری و محدود بودن فعالیت بسیاری از اصناف و رسته های فعالیتی در سطح پایتخت، امسال نیز شاهد آلودگی هوا هستیم، افزود: در حالی که هرساله با اشاره به سهم قریب به ۸۰ درصدی منابع آلاینده متحرک و خودروها در بروز آلودگی هوا، بر ضرورت چاره اندیشی برای غلبه بر این موضوع تمرکز میشد، شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های جدی زمینه کاهش قابل توجه تردد و عبور و مرور را فراهم آورد. اما مشاهده می شود که کماکان با شرایط نامطلوب آب و هوایی از نظر ذرات معلق در هوا و بروز خطرات جدی برای شهروندان مواجه هستیم. 

عضو هیات رئیسه شورای شهر عنوان کرد: بر اساس اظهارات رئیس سازمان محیط زیست کشور، "چون ظرفیت پالایشگاه‌ها از مازوت پر شده و به واسطه تحریم های بین المللی کسی خریدارشان نیست، مجبور هستیم تن بدهیم این مازوت‌ها را در شهرها بسوزانند".

وی گفت: نکته قابل توجه دیگر آنکه خود ایشان اعلام کردند که «آلایندگی ناشی از مازوت میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را تا ۶ برابر افزایش می‌دهد». در چنین شرایطی این پرسش مطرح می شود که با چه تدبیری به جای ساخت و ایجاد انبارهای جدید برای نگهداری مازوت، از ریه های شهروندان به عنوان انبار مازوت استفاده می شود؟! 

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم پایتخت در شورای اسلامی شهرتهران، از وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست تقاضا می کنم، با توجه به اهمیت فوق العاده بالای امر صیانت و حفاظت حداکثری از سلامت مردم، هرچه سریعتر نسبت به این موضوع چاره اندیشی عاجل صورت داده و نسبت به رفع مسئله اقدام کنند.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha