• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99093023277
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان عنوان ‌کرد

ابتلای ۱۷۰۰ کادر درمانی زنجان به کرونا

ابتلای ۱۷۰۰ کادر درمانی زنجان به کرونا

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ۱۷۰۰ نفر از کادر درمان استان که ۷۰۰ نفر آنان پرستار بودند به بیماری کرونا مبتلا شدند و متاسفانه ۲ نفر از پرستاران زنجانی به مدافعان سلامت کشور پیوستند.

پرویز قزلباش پیش از ظهر امروز (۳۰ آذرماه) در مراسم گرامی‌داشت روز پرستار که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در دنیا شرایط ویژه‌ای داریم، زیرا این پاندمی همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: پرستاران نقش بسیار پررنگی را در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا دارند و روزهای بسیار سختی را گذرانده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ نفر از کادر درمان استان زنجان که ۷۰۰ نفر از آنان پرستار بودند به بیماری کرونا مبتلا شدند، افزود: تعداد قابل توجهی از آنان به دلیل عوارض بیماری کرونا نتوانستند به سر کار برگردند و متاسفانه دو تن از پرستاران زنجانی؛ مرحومه اکرم احدیان و مرحوم حمزه مقدم بر اثر بیماری کرونا، جان خود را از دست داده و به درجه شهادت نائل شدند.

این مسئول در رابطه با آخرین وضعیت معوقات پرستاران استان زنجان، تصریح کرد: طی چند ماه گذشته فاصله ۱۲ تا ۱۳ ماه معوقات پرستاران زنجانی به ۳ تا ۴ ماه رسیده ولی در مناطق محروم استان مانند ماه‌نشان، طارم، ایجرود و غیره دریافتی پرستاران به روز است. گفتنی است معوقات پرستاران همچنان در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت  در رابطه با برقراری فوق‌العاده ویژه برای کادر درمان از اول دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: پرستاران نقش موثری را در حیات و سلامتی انسان‌ها ایفا می‌کنند.

قزلباش با اشاره به جایگاه والای پرستاران، خاطرنشان کرد: اکنون پرستاران نیازمند حمایت معنوی و حمایت خانواده هستند که تاکنون خانواده‌ها همراه با پرستاران بودند.

رئیس نظام پرستاری شهرستان زنجان نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به پرداخت ۱۰ ماه از مطالبات پرستاران طی چند ماه گذشته، اظهار کرد: بحث فصل دهم که در اسفند سال گذشته برقرار شد و بحث فوق‌العاده ویژه کادر درمان نیز از فردا اجرایی می‌شود.

فریدون اسکندری با بیان اینکه خواسته امسال پرستاران زنجانی، اجرای مصوبات و قوانین بر جای مانده پرستاری است، افزود: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، ۱۴ ساله که بر جای مانده و استفاده از پرستاران از مشاغل سخت و زیان‌آور به دلیل اینکه صریح برای پرستاران عنوان نشده و منابع مالی برای بازنشستگی پرستاران پرداخت شود تا ارگان‌ها بتوانند پرداخت کنند، تعلق نمی‌گیرد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌های استان، خاطرنشان کرد: امنیت شغلی و جذب پرستاران از جمله درخواست‌های پرستاران است که امیدواریم با مجوز جذب این مشکل رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha