• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99093023481
  • خبرنگار : 71560

بررسی مواد ارجاعی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون شوراها

بررسی مواد ارجاعی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی بندهای ارجاعی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی حدادی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون بند های ۵ و ۶ و ۷جز الف ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری که از صحن به کمیسیون ارجاع شده بود، با حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاح شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس اصلاحاتی که صورت گرفت بند ۵ عبارت شد از؛ فقدان سابقه محکومیت قطعی موثر کیفری. تبصره ذیل آن نیز حذف گردید. 
همچنین بند ۶ نیز عبارت شد از؛ عدم محکومیت به جرائم اقتصادی موضوع بندهای تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی و جرائم انتخاباتی موضوع بندهای ۱،۳،۷،۱۴،۱۵ و ۱۷ ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری، جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، اقدام بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتداد، خیانت در امانت و جرائم عفت عمومی.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس تصریح کرد: بر اساس اصلاحات صورت گرفته در بند ۷ تاکید شد بر فقدان سابقه سوء امنیتی و عدم وابستگی به گروه های غیرقانونی بر اساس اعلام وزارت اطلاعات و یا سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. 

وی افزود: همچنین یک تبصره به بند ۷ اضافه شد که بر اساس آن منظور از گروه های غیرقانونی احزاب، گروه ها، تشکل ها و یا مجموعه هایی هستند که تشکیل یا فعالیت آنها منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران نبوده یا با نظر مراجع قانونی ذی صلاح غیرقانونی بودن آنها اعلام شده باشد.

حدادی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر بررسی بندهای ارجاعی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، بودجه سازمان جمعیت هلال احمر کل کشور و سازمان بسیج نیز با حضور مسئولان از آن ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نمایندگان نیز پیشنهادات خود را در خصوص بودجه این دو نهاد مطرح کردند. 

وی در پایان افزود: نهایتا پیشنهادات مطروحه در کمیسیون در خصوص بودجه این دو نهاد جمع بندی شده و به کمیسیون تلفیق ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha