• دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99100100587
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی یکم دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی یکم دی ایسنا

اظهارات یک فرمانده آمریکایی در سالروز ترور قاسم سلیمانی/ اظهارات روحانی در همایش حقوق اساسی و شهروندی/ هشدار ایران به کانادا و آمریکا/ آینده سیاسی ترامپ از زبان یک کارشناس و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

آماده پاسخ به هر اقدام ایران در سالروز ترور قاسم سلیمانی هستیم

به گزارش ایسنا،‌ اظهارات فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکایی غرب آسیا در سالروز ترور قاسم سلیمانی در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

کنت مک کنزی مدعی شد که واشنگتن در صورتی که تهران بخواهد حمله ای به خاطر اولین سالروز ترور سردار شهید سلیمانی توسط آمریکا انجام دهد،  «آماده است که پاسخ دهد». 

وی افزود: ما آماده ایم از خودمان و دوستان و شرکایمان در منطقه دفاع کنیم و آماده ایم در صورت لزوم پاسخ دهیم. 

فشار آمریکا به دولت عراق، دلیل تأخیر بررسی پرونده شهادت سردار سلیمانی و المهندس است

همچنین رئیس شورای سیاسی جنبش نجبا با تجلیل از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد که دولت عراق در پیگیری جنایت ترور این دو شهید جدی نیست.

وی توضیح داد که در حقیقت، تحقیق در پرونده این دو شهید از طرف عراق در هاله‌ای از ابهام است و هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند دولت عراق در این پرونده جدی است. بر ما معلوم است که آمریکا در پس این ابهام قرار دارد و برای به تأخیر افتادن بررسی پرونده به دولت فشار می‌آورد.

۳۱ سال قانون اساسی تغییر نکرد و ممکن است تغییر کند/اگر دولت نبود فضای مجازی در اختیار مردم نبود

اظهارات رییس جمهور در همایش حقوق اساسی و شهروندی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه بحث بازنگری قانون اساسی زمانی که مورد نیاز باشد، اشکالی هم ندارد، گفت: قانون اساسی معمولاً دیر به دیر در دنیا اصلاح می‌شود. ۳۱ سال است قانون اساسی تغییر نکرده است. قبلاً ۱۰ سال پس از ارتحال حضرت امام (ره) در قانون اساسی اصلاحاتی انجام گرفت.  اما ۳۱ سال قانون اساسی تغییر نکرد و ممکن است زمانی تغییر کند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در فضای مجازی کار بزرگی کرد، یادآور شد: اگر این دولت نبود فضای مجازی در اختیار مردم نبود. فداکاری و ایستادگی زیادی شد تا مردم از فضای مجازی استفاده کنند. در کنارش هم سعی کردیم دولت الکترونیک را ترویج کنیم. کار زیادی در این باره انجام شده است.  

هشدار ایران به کانادا و آمریکا/ اروپا از پشت نفاق بیرون بیاید

توصیه سخنگوی وزارت خارجه به طرف های اروپایی هم از پربازدیدها بود.

سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود گفت: طرف‌های اروپایی را دعوت می‌کنم به این که از پشت نفاق بیرون آیند و ببینند خودشان به کدام یک از وظایف‌شان عمل کرده‌اند.

سعید خطیب زاده درباره اظهارات وزیر خارجه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: به وزیر خارجه و دولت کانادا هشدار می دهم که پاسخگوی اقدامات خودشان باشند. دولتی که تمامی تلاش خود را کرده تا با مسدود کردن مسیر مالی برای انتقال دارو به ایران مانع ایجاد کنند، هیچ جایگاهی ندارد که از حقوق بشر صحبت کند. ایران مسئولانه وظایف خود را دنبال می کند و از دولت کانادا دعوت می کنم در مسیر جایگاه و شان خود در این مساله وارد شود.

وی همچنین درباره اصابت راکت به منطقه سبز عراق گفت: فکر می کنم دولت عراق حتما با جدیت بر اساس وظایفش مسببان آن را پیدا خواهد کرد و به آمریکا هشدار می دهم که به دنبال متشنج کردن اوضاع در این روزها نباشد.

بایدن با تسهیل مسیر خرید واکسن کرونا برای ایران، حسن نیت نشان دهد

یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی توضیح داد که به چه دلیل مسیر رئیس جمهور آمریکا برای اتخاذ سیاستی چندجانبه در راستای تعامل با ایران دشوار خواهد بود و پیشنهاد کرد که دولت او ابتدا باید در زمینه ای مانند مبارزه با شیوع بیماری کرونا به ایران که تحت تحریم های دولت فعلی آمریکا قرار دارد، حسن نیت نشان دهد.

این تحلیل  لس آنجلس تایمز هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

همه بخش‌ها باید از مسیر تولید واکسن کرونا پشتیبانی کنند

تاکید یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم برگزاری دورهمی ها نیز از پرمخاطب ها بود.

غلامرضا شریعتی همچنین تاکید کرد که ستاد اجرایی فرمان امام گام های مثبتی را در بحث تامین واکسن کرونا برداشته و باید با پشتیبانی همه بخش ها این مسیر با سرعت بیشتری طی شود.

در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم برگزاری دورهمی ها بیان کرد: آمارهای موجود نشان می دهد که بسیاری از افرادی که در بیمارستان ها بستری هستند، نسبت خانوادگی با یکدیگر دارند. این امر نشان می دهد که دورهمی های خانوادگی و عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی می تواند شیوع این بیماری را در خانواده ها گسترش دهد.

حضرت مسیح از این همه ظلم بیزار است

خبر بعدی، اظهارات سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه بود.

رئیس قوه قضائیه در بخشی از سخنانش در این جلسه با تبریک ولادت حضرت عیسی (س) به خداپرستاران، حق طلبان و عدالتخواهان اظهار داشت: پیام عیسی مسیح (س) دعوت به خدا، عدالت و صلح و دوستی است و کسانی که با عنوان مسیحی به ملت‎ها ظلم می کنند، قرابتی با آن حضرت ندارند. حضرت عیسی (س) از این همه ظلم و فساد و ترور به ویژه ترور دولتی رژیم آمریکا بیزار است و اگر بود به اینهمه ظلمی که به مردم منطقه، خصوصاً به مردم مظلوم فلسطین و کودکان یمن می شود راضی نمی شد و آنرا تحمل نمی کرد.

آغاز نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴

آغاز نشست غیررسمی وزیران امور خارجه عضو برجام از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

این نشست به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره دستور کار این نشست گفت: این نشست به موضوعات ویژه برجامی متمرکز نیست، بلکه مجموعه تحولات چند ماه گذشته در آن بررسی خواهد شد.

اخبار دیگر در این زمینه را در لینک های زیر دنبال کنید.

تاکید وزرای خارجه عضو برجام بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای

امروز بر تعهدمان برای حفظ برجام تاکید می‌کنیم

ایران آخرین فرصت حفظ برجام را از دست ندهد

سیاست اروپایی ها متضاد و دوگانه است

***

ترامپ به قعر جهنم خواهد رفت؟!

پیش بینی آینده سیاسی ترامپ از نظر یک کارشناس مسائل آمریکا از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

امیرعلی ابوالفتح  با اشاره  به پرونده های فسادهای سیاسی، اقتصادی و اخلاقی که ترامپ احتمالا بعد از پایان ریاست جمهوری اش با آن روبرو خواهد شد، گفت: ممکن است به خاطر این پرونده ها کار او به دادگاه بکشد و محکوم شود. در حقیقت اکنون دو سرنوشت پیش روی ترامپ قرار دارد، یا اینکه تبدیل به رهبر اپوزیسیون قدرتمندی می شود یا اینکه به خاطر این پرونده ها به قعر جهنم برود و با توجه به شخصیت هیجانی ترامپ، می توان  دو سر طیف را  در مورد او متصور شد.

خبرهای دیگر مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

پایان ترامپ و آغاز دوره‌ انتقالی تصمیم‌سازی در نظام سیاسی آمریکا

عربستان در پی ایجاد حاشیه‌ امن منطقه‌ای برای خودش در دوران بایدن

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha