• دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99100100594

معاون علوم پزشکی شیراز:

مرگ ۱۲ بیمار در فارس/ وضعیت شکننده است

مرگ ۱۲ بیمار در فارس/ وضعیت شکننده است

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ابراز تاسف از مرگ ۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته، بر لزوم تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مقابله با این بیماری، تاکید کرد.

دکتر عبدالرسول همتی، دوشنبه اول دیماه در نشست اعلام وضعیت کرونا در فارس، گفت: تعداد نمونه‌های آزمایشگاهی گرفته شده از افراد دارای علامت یا مشکوک به کرونا، تا ظهر یکم دیماه د رفارس به ۵۳۸ هزار مورد رسیده است.

همتی خاطرنشان کرد: از میان کل نمونه‌های بررسی شده آزمایش کرونا، ۱۵۹ هزار و ۸۲ نمونه مثبت قطعی بوده که منجر به بستری بیماران در بیمارستان یا قرنطینه خانگی افراد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه از کل بیماران مبتلا به کرونا در فارس ۱۵۳ هزار و ۵۳۶ نفر بهبود یافته‌اند، گفت: با اضافه شدن تعداد ۱۲ فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته، جمع قربانیان بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع تاکنون در فارس به عدد ۲۹۳۲ نفر رسیده است.

همتی همچنین گفت: تا ظهر امروز ۶۷۵ بیمار دارای علامت یا مشکوک به کرونا، در مراکز درمانی استان فارس بستری بودند و از این تعداد ۱۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کردند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه همکاری و همراهی مردم، مدافعان سلامت را برای مدیریت بهتر بیماری کرونا، کمک خواهد کرد، گفت: وضعیت کنونی فارس، اگرچه با تلاش مسئولان، کارکنان بهداشتی و درمانی و مردم، وضعیتی خوب است، اما پایدار نیست و امیدوار هستیم که با تداوم همراهی‌ها، به وضعیت پایداری برسیم.

تاثیرگذاری طرح شهید سلیمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در جلسه ستاد مدیریت کرونای این دانشگاه تاکید کرد که اجرای طرح شهید سلیمانی، در مدیریت بیماری کرونا، موثر بوده است.

دکتر مهرزاد لطفی ضمن بررسی روند اجرای مصوبات این ستاد در حوزه‌های مختلف، از شروع تست سریع کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و بر گسترش این روش تشخیصی برای غربالگری موارد مشکوک ابتلا به کرونا تاکید کرد.

لطفی همچنین با پیگیری روند انجام تست سریع کروناویروس در استان برای تشخیص زودتر موارد مثبت کرونا، شناسایی و بررسی افراد خانواده و نزدیکان بیماران که با آنها در تماس مستقیم بوده اند را عاملی برای جلوگیری بهتر و بیشتر از شیوع کروناویروس برشمرد.

این مقام مسئول در خصوص طرح محله محور شهید حاج «قاسم سلیمانی» در فارس، اجرای این طرح با مشارکت بسیج و نیروهای داوطلب مردمی را گامی موثر برای غربالگری و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و ارایه خدمات مراقبتی، نظارتی و حمایتی به بیماران کووید۱۹ و خانواده آنها در محله و منزل اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha