• دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99100100632
  • خبرنگار : 71489

طهرانچی خبر داد

افتتاح بزرگترین سرای صنایع خلاق در ۲۲ بهمن/افزایش ۵ درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد

افتتاح بزرگترین سرای صنایع خلاق در ۲۲ بهمن/افزایش ۵ درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد با بیان این که تا ۲۲ بهمن بزرگترین سرای صنایع خلاق را در چهارراه فلسطین افتتاح می‌کنیم، یادآور شد: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین بخش خصوصی در حوزه آموزش و پرورش به تغییر رویکرد نیاز داشت؛ لذا ادبیات جدید خلق شد و در همین راستا نیز مفهوم "سرای فناوری" را در دستور کار خود قرار دادیم. از پیامدهای این اقدام این بود که امسال علی رغم کاهش جمعیت دانشجویی کشور، دانشگاه آزاد با ۵ درصد افزایش دانشجو مواجه شد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی طهرانچی امروز در آیین افتتاحیه سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب که با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، خاطر نشان کرد: وقتی دوسال قبل به دانشگاه آزاد آمدم، با این مواجه شدم که مردم به دانشگاه آموزشی نمره منفی می‌دهند و جمعیت دانشجویی با شیب شدیدی در حال کاهش بود؛ این یک پاسخ صریح مردم بود به این موضوع که "دیگر دانشگاه صرفا آموزشی که به فکر اشتغال فرزندانشان باشند، نمی‌خواهیم".

وی با بیان اینکه «دانشگاه دولتی به سبب اتصال شان به منابع دولتی دیرتر پاسخ مردم را دریافت کردند»، اظهار کرد: برای دانشگاه آزاد این بحران آفرین بود که از لحاظ اقتصادی به شدت در حال کوچکتر شدن بود، لازم بود دانشگاه را تغییر جهت بدهیم و به سمت دانشگاه حل مسأله و دانشگاهی که بسترساز اشتغال دانش بنیان است، حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین بخش خصوصی در حوزه آموزش و پرورش به تغییر رویکرد نیاز داشت؛ لذا ادبیات جدید خلق شد مبنی بر اینکه صرفا به فضای دانشکده نیاز نداریم بلکه به فضایی نیاز داریم که عام تر از مراکز رشد است در همین راستا نیز مفهوم سرای فناوری را در دستور کار خود قرار دادیم. ایده این کار مطرح شد و کار آغاز شد.

طهرانچی با تاکید بر اینکه باید در کشور از فضاهای صرفا آموزشی به عنوان فضاهایی برای بسترسازی اشتغال دانش بنیان مردم استفاده کنیم، اظهار کرد: ۱۱ میلیون متر مربع فضای دانشگاه آزاد در سراسر کشور است و ما با برنامه ریزی برای این فضاها و خلق فضاهای نوین آموزشی روی آوردیم؛ در همین راستا مفهوم سرا مفهومی جدید برای تبادل علم و دانش میان دانشگاه و صنعت است. در این تحول نیز پاسخ خود را امسال گرفتیم؛ امسال علی رغم کاهش جمعیت دانشجویی کشور، دانشگاه آزاد با ۵ درصد افزایش دانشجو مواجه شد.

وی با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور گفت: امروز اگر کشور می خواهد قوی باشد و استقلال خود را حفظ کند، باید به سمت اقتصاد دیجیتال و صنایع خلاق حرکت کند در این مسیر در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی تا الان ۲۹ سرای نوآوری در سراسر کشور تاسیس کردیم و انشاالله تا ۲۲ بهمن بزرگترین سرای صنایع خلاق را در چهارراه فلسطین افتتاح می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه برای دانشگاه آزاد داشتن مفهوم اشتغال و سرای دانش بنیان اقدامی مجازی نیست، بلکه باید از آن درآمدزایی داشته باشد، اظهار کرد: در دانشگاه‌های دولتی این نگاه، بیشتر یارانه‌ای است؛ اما حیات دانشگاه آزاد به داشتن یک اقتصاد دانش بنیان است و این اتفاق به لطف خدا در حال رخ دادن است.

طهرانچی خاطر نشان کرد: جوانان از ما مطالبه آینده را دارند و ما دانشگاه‌ها نمی‌توانیم بگوییم اشتغال جوانان به ما ارتباطی ندارد؛ گذشت آن زمان که بگوییم دانشگاه صرفا محلی برای ارتقای فرهنگ است، بلکه امروز ما باید هم به فکر ارتقای فرهنگ و هم به دنبال ایجاد شغل در کشور باشیم. اگر کشور می خواهد قوی باشد، باید اقتصادی علمی و فناوری قوی داشته باشد و بتواند استمرار خود را حفظ کند.

وی در پایان با اشاره به لزوم ارائه ضمانت نامه ملکی توسط دانشگاه آزاد برای انعقاد قراردادها، گفت: وقتی دانشگاه‌های دولتی قراردادی دارند، با نامه ای از رئیس دانشگاه مسأله ضمانت نامه ها برطرف می‌شود، اما ما در دانشگاه آزاد باید ضمانت نامه ملکی به ارزش قرارداد ارائه کنیم؛ در این زمینه از دولت می‌خواهیم مقداری دست بخش خصوصی را برای ورود به عرصه تحقیقات و فناوری بازتر بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha