• دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99100100715
  • خبرنگار : 50180

فرمانده بسیج شهرستان کرمانشاه اعلام کرد

توزیع ۳۶ هزار بسته معیشتی در کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا

توزیع ۳۶ هزار بسته معیشتی در کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا

ایسنا/کرمانشاه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کرمانشاه از توزیع ۳۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در این شهرستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد.

سرهنگ سعید بهشتی راد امروز(اول دی) در نشست خبری با اشاره به ورود خوب بسیجیان شهرستان در حوزه اجرای رزمایش کمک مومنانه، گفت: پس از فرمان مقام معظم رهبری در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه بیش از دو هزار نفر از بسیجیان با آمارگیری کوچه به کوچه از شهرستان اقدام به شناسایی خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا کردند.

بهشتی راد ادامه داد: در ابتدا ۶۰ هزار خانوار در حوزه شهرستان کرمانشاه نیازمند دریافت این کمک‌ها شناسایی شدند که بعد از احصا مددجویان  کمیته امداد و بهزیستی و پالایش های صورت گرفته تعداد خانوارهای آسیب دیده از کرونا به ۴۰ هزار خانوار رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون از مجموع کمک های مردمی، خیرین، نهادهای حمایتی و حمایت های سپاه ۳۶ هزار بسته معیشتی در شهرستان کرمانشاه توزیع شده و این یعنی اغلب خانوارهای آسیب دیده حداقل یکبار بسته های معیشتی را دریافت کرده اند.

بهشتی راد ادامه داد: آخرین مرحله توزیع بسته های معیشتی را با توزیع بین سه تا چهار هزار بسته در ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در همین ماه در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

وی با اشاره به پای کار بودن بسیجیان از ابتدای شیوع کرونا، ادامه داد: هم اکنون ۹۷ بسیجی شهرستان کرمانشاه که عمدتا طلبه، روحانی و دانشجوی بسیجی هستند در بیمارستانهای استان در حال کمک به کادر درمان جهت مقابله با بیماری کرونا هستند.

موفقیت طرح شهید سلیمانی در کنترل کرونا 

 بهشتی راد در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت، گفت: این طرح برای کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری از اواخر آبان ماه امسال با حضور وزیر بهداشت از کرمانشاه آغاز شد.

وی ادامه داد: امروز و پس از گذشت بیش از یک ماه از شروع آن، این طرح با همکاری خوب مردم توانسته در کنترل کرونا نقش اثرگذاری ایفا کند.

 وی سپس با اشاره به فعالیت تیم های حمایتی، مراقبتی و نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی،  گفت: در طرح حاج قاسم تیم های مراقبتی با حضور محله به محله اقدام به شناسایی خانواده های دارای بیمار کرونایی کرده و با تست های سریع که نتایج آنها در کمتر از نیم ساعت مشخص می شود، کرونا مثبت ها را شناسایی می کنند.

بهشتی راد ادامه داد: در ادامه تیم های حمایتی به درب منازل خانواده های دارای بیمار کرونایی مراجعه و در صورت نیاز از آنها حمایت های معیشتی، بهداشتی و  حتی دارویی به عمل می آورند.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن اقامتگاه های سلامت برای نگهداری از بیماران کرونایی که شرایط حضور در محل زندگی را به واسطه کوچکی خانه و یا حضور افراد پرخطر مثل افراد سالمند ندارند، گفت: این افراد می‌توانند در این اقامتگاه ها دوران قرنطینه ۱۴ روزه خود را بگذرانند.

وی ادامه داد: دو اقامتگاه سلامت در شهر کرمانشاه یکی در دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت ۲۰۰ نفر برای آقایان و دیگری در در مرکز راهیان نور واقع در میدان جمهوری اسلامی برای خواهران  با ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر فعال است که البته هیچکدام تاکنون متقاضی نداشته اند.

وی ادامه داد: متقاضیان از طریق تیم های نظارتی طرح شهید سلیمانی به این اقامتگاه های سلامت ارجاع داده می شوند، البته افراد کرونا مثبت هم از طریق سامانه ۴۰۳۰ میتوانند متقاضی استفاده از این اقامتگاه ها شوند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: تیم های نظارتی هم با حضور در مناطق پرتردد به صاحبان فروشگاه های بزرگ، رستوران ها، مغازه های اغذیه فروشی و... تذکرهای لازم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی را می دهند و اگر هم افرادی به هشدارها بی توجهی کنند، نسبت به پلمب مغازه آنها اقدام می شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha