• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99100201134
  • خبرنگار : 50421

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی خراسان رضوی، سال آینده نیز ادامه دارد

طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی خراسان رضوی، سال آینده نیز ادامه دارد

ایسنا/خراسان رضوی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد اما بنا داریم ادامه این طرح را در سال آینده داشته باشیم.

دکتر رضا جمشیدی در نشست شورای راهبردی طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان که در محل سالن شورای جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر از سوی مرکز برای تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان برای سال آینده مجوزی صادر نشود، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌تواند برای اسناد توسعه به صورت بخشی و شهرستانی ورود پیدا کرده و از اعتبارات عمرانی مشابه برای کارهای مطالعه و توسعه‌ای استفاده کند.

وی بیان کرد: انجام تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی که با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی صورت می‌پذیرد به عنوان الگو در کشور مطرح شده است.

جمشیدی گفت: باید هر شهرستان تا پایان برنامه ششم توسعه، سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی دارای قابلیت اجرا داشته باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی عنوان کرد: باید مطالعات طرح تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی قابلیت کاربردی داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی را مجاب کنیم تا در فاز عملیاتی کردن این سند مشارکت نمایند.

اتمام فاز چهارم سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان تا پایان سال جاری

در ادامه دکتر جواد سخدری، مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: از 30 شهریور ماه تاکنون که وارد فاز میدانی مرحله چهارم طرح تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی شده‌ایم، این طرح به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز چهارم تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی خراسان رضوی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. با استفاده از نظرات صاحب‌نظران، مدیران و مسئولان محلی  و با اصلاحات سه فاز قبلی طرح، در انجام گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و جمع‌آوری اطلاعات پروژه‌ها و اقداماتی که توسط دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها انجام شده، این فاز را تقویت کرده‌ایم.

سخدری ادامه داد: در فاز چهارم تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان به یک چارچوب برای تحلیل پژوهش‌ها رسیده‌ایم تا این سند قابلیت اجرایی شدن برای مخاطبان اعم از عموم، بخش خصوصی و مسئولان داشته باشد.

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی کرد: در حال حاضر بر اساس شرح خدمات و با توجه به اسنادی که در سطح استان بوده، ضرورت دارد تلفیق اسناد در سطح شهرستان و استان جهت اجرایی شدن طرح انجام پذیرد که در حال حاضر در شهرستان‌های باخرز و زاوه این کار صورت گرفته و در سال‌ آینده سایر شهرستان‌های استان که اسناد دهستان آن‌ها در طی چهار فاز طرح تکمیل شده، سند شهرستانی و به دنبال آن سند اجرایی، عملیاتی استان تهیه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha