• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99100201175
  • خبرنگار : 71592

ملادینوف: شهرک های اسرائیلی مانعی در برابر تشکیل کشور فلسطین است

ملادینوف: شهرک های اسرائیلی مانعی در برابر تشکیل کشور فلسطین است

هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نسبت به تداوم عملیات شهرک نشینی در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داده و اعلام کرد، حدود ۵۰ درصد شهرک هایی که رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته در سال جاری بسازد، در عمق کرانه باختری قرار دارد و همین مساله مانعی در برابر امکان تشکیل کشور فلسطین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، نیکولای ملادینوف، هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در آخرین گزارش خود در این پست در شورای امنیت اظهارات مذکور را ایراد کرد. قرار است ملادینوف از این پس به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی فعالیت کند.

وی نسبت به طرح های جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت ۳۵۰۰ واحد شهرک نشینی دیگر هشدار داد و گفت، ساخت این واحدها علاوه بر تخریب منازل فلسطینی ها و آوارگی آنها موجب جدایی جنوب کرانه باختری از شمال آن می شود.
ملادینوف خواستار توقف فوری شهرک سازی ها شد و از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تخریب منازل فلسطینی ها و آوارگی آنها را متوقف کنند و به آنها مجوز ساخت به ویژه در قدس اشغالی و حومه بدهند.

وی در جلسه شورای امنیت درباره آغاز طرح اقدام بشر دوستانه با حمایت سازمان ملل و با هدف تامین نیازهای فلسطینی ها صحبت کرد و گفت، حدود دو و نیم میلیون فلسطینی یعنی نزدیک به ۴۷ درصد اهالی کرانه باختری، غزه و قدس به کمک های بشر دوستانه نیاز دارند.

ملادینوف نگرانی خود را از ادامه خشونت و کشتار فلسطینی ها ابراز داشت و در این زمینه گفت: در ماه گذشته شاهد حوادث نگران کننده ای در سرزمین های اشغالی فلسطین بوده ایم. کودکان نباید در معرض خطر و خشونت نیروهای امنیتی اسرائیل قرار بگیرند آنها باید نهایت خویشتنداری را داشته باشند و از نیروی کشنده فقط در صورت ضرورت برای حفاظت از جان انسان استفاده کنند. وی ازرژیم صهیونیستی خواست از فلسطینی ها در برابر خشونت ها و حملات مداوم شهرک نشین ها حفاظت کنند.

وی نسبت به وخامت وضعیت آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی "آنروا" ابراز تاسف کرده و گفت، با وجود حمایت برخی از کشورها و سازمان ها و استقراض از صندوق اضطراری مرکزی همچنان وضعیت مالی آنروا بسیار نگران کننده است و یک شکاف مالی در خصوص تامین بودجه وجود دارد و کسری بودجه در ماه سپتامبر به ۸۸ میلیون دلار رسیده است. وضعیت مالی آنروا ماه بعد بدتر هم می شود و آنروا شاید مجبور باشد اقدامات بیشتری برای ممانعت از فروپاشی مالی در ماههای آینده اتخاذ کند.

هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه درباره غزه نیز از رژیم صهیونیستی خواست محاصره را بشکند و محدویت های اعمال شده بر کالاها به مبدا و مقصد غزه را کم کند و به فلسطینی ها مجوز کار بدهد و در ادامه گفت، ضروری است که محدودیت های اعمال شده بر واردات کالاهای دو منظوره به نوار غزه کاهش یابد و همچنین تجارت بین غزه و کرانه باختری مجاز شود.

وی در پایان ضمن تاکید بر وخامت اقتصادی و اجتماعی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس اشغالی، بابت عدم دستیابی به توافقی پیرامون برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری فلسطین ابراز تاسف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha