• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99100201181
  • خبرنگار : 71560

متفکر آزاد: هیئت رییسه موظف است از حق و وقت ملت صیانت کند

متفکر آزاد: هیئت رییسه موظف است از حق و وقت ملت صیانت کند

یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که میلیاردها تومان هزینه جلسات مجلس شورای اسلامی بوده و هیئت رییسه موظف است از حق و وقت ملت صیانت کند.

به گزارش ایسنا، محمد رضا صباغیان در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، خطاب به هییت رییسه مجلس بیان کرد: زمانی که سوال از وزیر اموزش و پرورش مطرح بود؛ آقای وزیر فرمودند که معلمانی که خرید خدمات هستند ارتباطی با وزارتخانه نداشته و شرکت ها باید پول آنان را دهند. بنده نیز می خواستم در تذکری پاسخ ایشان را بدهم به آقای متفکر آزاد هم گفتم ولی ایشان اجازه ندادند.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده در جلسه گذشته ۴ تخلف از هیئت رییسه ثبت کردم و به اطلاع آنان رساندم اما تغییری حاصل نشد. شما با احتمال خارج از دستور بودن اجازه صحبت به نمایندگان را نمی دهید. اگر نماینده در پشت تریبون مشکل مردم را نگوید پس در کجا باید مطرح کند؟

روح الله متفکر آزاد نیز در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: از آقای صباغیان که از نمایندگان پرتلاش و باسابقه مجلس هستند توقع داریم تسلط به آئین نامه را اینجا هم نشان دهند. میلیاردها تومان هزینه جلسات مجلس شورای اسلامی است و ما موظفیم از حق و وقت ملت صیانت کنیم، بنابراین بنده نمی توانم خودسرانه کاری را انجام دهم و باید از رئیس جلسه اجازه بگیرم.

وی در ادامه اظهار کرد: در تذکری که خودتان مطرح کردید به خودتان پاسخ داده اید، تذکری که صبح اصرار داشتید بیان کنید و فرمودید تذکر به وزیر آموزش و پرورش است در حالی که براساس آئین نامه داخلی مجلس تذکر و اخطار به هیات رئیسه مجلس وارد است نه وزیر آموزش و پرورش. بنابراین اگر شما سوال یا اخطاری به وزیر آموزش و پرورش دارید لطفا مثل باقی نمایندگان که صندلی رنگین تر ندارند سوال خود را ثبت کنید تا در روال خود پیگیری شود، شبیه کاری که آقای دهمرده و آصفری انجام دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha