• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99100201400
  • خبرنگار : 50024

کرج در رتبه دوم حاشیه‌نشینی کشور

کرج در رتبه دوم حاشیه‌نشینی کشور

ایسنا/البرز معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج گفت: کرج  رتبه دوم کشور در بحث حاشیه نشینی و رتبه اول در اسکان خانواده‌های زندانیان را دارد که قطعا رویکرد کارآفرینی برای این اقشار آسیب دیده می‌تواند از معضلات اجتماعی البرز بکاهد.

 محسن زارع روز سه شنبه دوم دی ماه در کارگروه علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی البرز اظهار کرد: با توجه به اینکه گروه‌های آسیب پذیر درکرج رو به افزایش هستند، اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند  نقش به سزایی در اشتغالزایی پایدار و بهبود شرایط اقتصادی خانوارها ایفا کند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی تا کنون از طریق  سمن‌ها و موسسات خیریه کرجی به ویژه در بخش مواد غذایی و صنایع دستی اقدامات خوبی در حال انجام است و شهرداری به واسطه مسئولیت اجتماعی خود در کنار این گروه‌ها قرار دارد.

وی توضیح داد: همه کسانی که به نوعی با طرح ملی توسعه مشاغل درگیر هستند باید تا حد توان زمینه اجرای با سهولت و فارغ از فرایند بروکراسی اداری آن را فراهم کنند تا بتوان نتیجه ملموس آن را در استان احساس کرد.

زارع اضافه کرد: تسهیلگری دستگاه‌های درگیر با این طرح می‌تواند شتاب بیشتری به اجرای موفق آن بدهد و البرز را به الگوی سایر استان‌ها تبدیل کند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج گفت: کرج  رتبه دوم کشور در بحث حاشیه نشینی و رتبه اول در اسکان خانواده‌های زندانیان را دارد که قطعا رویکرد کارآفرینی برای این اقشار آسیب دیده می‌تواند از معضلات اجتماعی البرز بکاهد.

زارع توضیح داد: شهرداری کرج آمادگی دارد در هر نقطه از شهر از جمله فرهنگسراها، سراهای محله و ... زمینه لازم برای توسعه مشاغل خانگی را فراهم کند.

وی گفت: به دنبال تعیین مکانی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی هستیم تا بتوانیم به فعالان این بخش هم خدمات مناسبی جهت توسعه کسب و کارشان ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha