• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99100201401
  • خبرنگار : 71565

عسگری: صدا و سیما پیش از نزدیک شدن به انتخابات بستر مناظره جریان‌های فکری را فراهم کند

عسگری: صدا و سیما پیش از نزدیک شدن به انتخابات بستر مناظره جریان‌های فکری را فراهم کند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از صدا و سیما خواست که پیش از نزدیک شدن به ایام هیجانی انتخابات ۱۴۰۰ بستر مناظره و گفت‌وگوی جریان‌های فکری را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: اینجا خانه ملت است یعنی طیفی از رنگین کمان مردم از هر زبان، آیین و قومیت، همان مردمی که در ایام انتخابات نماد حماسه و جمهوریت می‌شوند و در زیر فشارهای اقتصادی و معیشتی هزینه ناکارآمدی مسئولان را می‌پردازند، سهم این مردم از معادلات زمامداری چیست؟ چه آنها که در بورس گرفتار کورس بی‌تدبیری متولیان می‌شوند و چه آنها که در مقابل مجلس عدالت را فریاد می زنند و چه آنها که در بانک‌ها و بیمه‌ها ماه‌ها معطل تسهیلات و بیمه بیکاری هستند و چه آنها که در بزنگاه‌های حساس همچون ایام ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده در حسرت دریافت اخبار حادثه هرچه شبکه‌های داخلی را جستجو می‌کنند کمتر نتیجه می‌گیرند و خواه ناخواه به منابع بیگانه رجوع می‌کنند.

وی افزود: همان مردمی که یک سال پیش با حضور بی‌نظیر خود در بدرقه اسطوره بین‌المللی مقاومت نشان دادند که فرق خادم و خائن را می‌دانند. گلایه‌های مردم نیز به حق است.

نماینده مردم کرج در مجلس معتقد است: از جمله ویژگی‌های الگوی مدیریتی غربگرایان که باید از دستگاه حکمرانی زدوده شود سستی در مدیریت، خودکامگی در سیاست، وادادگی در دیپلماسی، خودتحقیری و بی‌خیالی در فرهنگ، رهاسازی دلالی و سوداگری در اقتصاد است، جریان غربگرا بی‌توجه به نوآوری‌ها و استعدادهای فراوان ایرانیان سقف توان جوان ایرانی را تولید آبگوشت بزباش قلمداد می‌کنند. این‌ها توان خودشان را ملاک قرار دادند، نه  توان ایران و ایرانی را و نه توان سرزمین سلمان و سلیمانی را، در آستانه قرن جدید کار مهم مجلس تراز گام دوم انقلاب باز کردن دست و پا و مغز دستگاه حکمرانی از غل و زنجیر این جریان فکری دلبسته به غرب و چسبیده به قدرت و ثروت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اینک منازعه تئورئیک پایان یافته و از یک راه طی شده و تجربه زیسته سخن می‌گوییم و کافیست این دو قطب را با هم مقایسه کنیم و تجربه مکتب حاج قاسم، امثال شهید فخری زاده و علی محمدی و تهرانی مقدم را با ژنرال‌های تکنوکرات و غربگرای دولت به قیاس بگذاریم. 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  گفت: صدا و سیما باید پیش از نزدیک شدن به ایام هیجانی انتخابات ۱۴۰۰ بستر مناظره و گفت‌وگوی جریان‌های فکری را فراهم کند، تا به دور از سیاست زدگی دوگانه‌هایی که تبدیل به چالش برای کشور و مردم شدند در حضور افکار عمومی به بحث و بررسی عالمانه گذاشته شوند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که فشار مشکلات اقتصادی را بر مردم دوچندان می‌کند بحث فساد، تبیعض و چپاول بیت المال است، قوه قضائیه توان قابل تقدیری را صرف مبارزه با مفسدان می‌کند، اما مبارزه با مفسد کافی نیست بلکه باید با ریشه های فساد مبارزه کرد، سیستم اداری باید ضد فساد طراحی شود و راهکار آن نیز شفاف سازی فرآیندها و ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات در کشور است، زد و بندها در پستوها منعقد می‌شوند، باید به جعبه سیاه دستگاه اداری نورافکن شفافیت تابیده شود و دیوارهای حائل، شیشه ای شوند.  

نماینده مردم کرج در بخش دیگری اظهار کرد: این روزها مکالمه  یک نوجوان ۱۴ ساله ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده است، اما ذهن مسئولان را نمی دانم، هرچه است سانسور چاره کار نیست، مشکل اگر کتمان شود درمان نمی‌شود، وزیری که با اشاره به مضر بودن شبکه‌های اجتماعی گفته بود به فرزندم اجازه حضور در این شبکه‌ها را نمی‌دهم اکنون باید پاسخ دهد برای فرزندان میهن چه کرده است؟ ایشان درباره موضوع اخیر نیز گفته است باید به کمک خانواده این نوجوان برویم، جناب وزیر چگونه سطح مباحث را تا این حد تنزل می‌دهید؟ بحث بر سر یک مصداق نیست بحث بر سر یک نسل است که بی پناه در فضای بی پایان مجازی رها شده است. بحث بر سر وظیفه حاکمیتی وزرایی همچون شما و وزیر آموزش و پرورش است که تکلیفتان با سند ۲۰۳۰ هنوز مشخص نیست.

وی اضافه کرد: میلیون‌ها دانش‌آموز را که سال‌ها حمل موبایل برای آنها ممنوع بود از واهمه کرونا بدون تدبیر و مراقبت و آموزش و همچنین بدون پیوست تربیتی و فرهنگی به یک دنیای سرشار از ویروس و آسیب کشاندید، باری دیگر موضوع را به دوگانه فیلترینگ و آزادی منحرف نکنید، بحث بر سر این است که سرزمین ذهن و قلب نوجوانان که از فضای مجازی تغذیه می‌کند نیاز به پروتکل ندارد؟ و نیاز به تعریف سطح دسترسی ندارد؟ این فضا در سلطه و سیطره چه کسانی است؟ شبکه ملی اطلاعات به کجا رسید؟ مسئله اصلی این است که آیا مدیریت می‌کنید یا مدیریت می‌شوید؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha