• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99100201635
  • خبرنگار : 50184

رئیس دبیرخانه شواری عالی اشتغال کشور:

برای هر شهرستان باید یک برنامه توسعه‌ای مشخص تعریف کرد

برای هر شهرستان باید یک برنامه توسعه‌ای مشخص تعریف کرد

ایسنا/کرمانشاه رئیس دبیرخانه شواری عالی اشتغال کشور گفت: برای هرکدام از شهرستانهای استان کرمانشاه براساس مزیت هایی که دارند، باید یک الگوی توسعه‌ مشخص و تعریف شود.

محمد اسکندری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که امروز(دوم دی) در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید براینکه ایجاد توسعه در کرمانشاه نیازمند تغییر روش ها است، اظهارکرد: برای تحقق این هدف باید برای هر شهرستان یک برنامه توسعه ای ویژه و مشخص داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید مزیت های اصلی هر شهرستان مشخص شود و برنامه هایی که برای ایجاد اشتغال در آن در نظر گرفته می شود، بر مبنای همان مزیت‌ها باشد.

رئیس دبیرخانه شواری عالی اشتغال کشور متذکر شد: در این برنامه چشم اندازی شش ماهه و یکساله برای طرح های اشتغالزا در هر شهرستان که اجرا می شود باید تعریف شود و طبق همان چشم انداز برنامه ها را پیش برد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس باید تا حدی که امکان دارد از توجه صرف به ایجاد کسب و کارهای پراکنده در شهرستان پرهیز کرد و با برنامه برای هر شهرستان یک مزیت در نظر گرفت.  

از نظر پرداخت تسهیلات اشتغال در مضیقه‌ایم

 هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست اشاره ای به برخی اقدامات انجام شده در استان در بحث اشتغال کرد و گفت: هرچند دولت در سه سال اخیر با پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توجه خوبی به ایجاد شغل در روستاها دارد، اما از سوی دیگر باید توجه کرد که 75 درصد از جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند.

وی افزود: از سوی دیگر در بسیاری از استان ها و از جمله در کرمانشاه بخش عمده ای از بیکاران در حاشیه شهرها زندگی می کنند.

معاون استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در این راستا و به منظور توجه به ایجاد اشتغال در شهرهای استان بویژه مناطق حاشیه ای شهرهای کرمانشاه و اسلام آبادغرب برنامه هایی را همچون طرح ضربتی اشتغال در نظر گرفته ایم که در یازده حوزه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این برنامه و پرداخت تسهیلات به طرح های پیشنهاد شده به حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه هایی که در زیر مجموعه آنها طرح در نظر گرفته ایم، نیاز داریم.

حاتمی متذکرشد: متاسفانه در حال حاضر از نظر پرداخت تسهیلات در استان در مضیقه هستیم و در پرداخت تسهیلات با مشکل عدم منابع بانک ها مواجه شده ایم و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات تمام شده که انتظار داریم در این زمینه وزارتخانه به استان کمک کند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha