• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99100302589
  • خبرنگار : 30054

موتور برق چیست؟

موتور برق چیست؟

جهت تامین برق مورد نیاز در مکان هایی که قطعی برق زیاد بوده و نیاز به برق مستمر می باشد و یا مکان هایی که اصلا دسترسی به برق شهری وجود ندارد مانند باغ ها و ویلاهای خارج از شهر، پمپ آب، کارگاه های صنعتی و جوشکاری های سیار از موتور برق استفاده می گردد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فامکو، اولین گام برای خرید موتور برق مناسب، انتخاب صحیح موتور برق متناسب با تعداد فاز و توان مصرفی مورد نیاز شما می باشد که هم کارایی لازم را داشته باشد، هم صدای کمی داشته باشد و هزینه مقرون به صرفه باشد. هایپر صنعت فامکو با بهره گیری از مشاوران مجرب، بهترین مشاوره فنی را به شما ارائه می دهد.

هایپر صنعت فامکو، از بزرگترین نمایشگاه و فروشگاه تجهیزات صنعتی، کشاورزی و ساختمانی در خاورمیانه می باشد که همه محصولات مورد نیاز شما رو در یک مجموعه جمع آوری کرده و این امکان را به شما می دهد تا با بهره گیری از مشاوره های فنی رایگان، خریدی مطمئن و امن را به صورت حضوری و یا اینترنتی را برای شما عزیزان فراهم نماید.

انواع موتور برق

. موتور برق بنزینی

. موتور برق کیفی (اینورتری)

. موتور برق دیزلی (گازوئیلی)

. موتور برق گازی

. موتور برق دوگانه سوز

. موتور برق نفتی و بنزینی

نحوه انتخاب صحیح موتور برق

برای خرید موتور برق موارد زیر را باید در نظر گرفت:

۱- تعداد دستگاه های که نیاز به روشن شدن دارند.

a. مشخص کردن دستگاه ها و وسایلی که نیاز می باشد به صورت هم زمان روشن باشند.

۲- توان مصرفی

a. مقدار توان مصرفی بر حسب کیلوات و یا کاوا به منظور استارت اولیه و کار دائم را مشخص نمایید (برای این منظور می توان از کاتالوگ یا بروشور داخل دستگاه استفاده نمود.).

۳- ضریب ایمنی

a. برای جلوگیری از کاهش شدت جریان ۱۰ درصد به کل توان مصرفی اضافه نمایید.

۴- نوع سوخت مصرفی

a. سوختی رو که برای روشن کردن موتور برق در دسترس شما می باشد را مشخص نمایید. به طور مثال اگر سوخت بنزین در دسترس شما می باشد می توانید از موتور برق بنزینی استفاده نمایید.

۵- خدمات پس از فروش

a. هایپر صنعت فامکو با سابقه ای درخشان در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، بهترین و با کیفیت ترین خدمات و پشیبانی پس از فروش را برای محصولات شما ارائه می دهد.

در مثال زیر برای شما مشخص می نماییم که چه موتور برقی را انتخاب نمایید:

فرض کنید شما نیاز به روشن کردن یک پمپ آب ۲ اسب (توان مصرفی ۱۵۰۰ وات و توان شروع کار کرد ۳۰۰۰ وات) و دو عدد لامپ ۳۰ وات دارید.

توان مصرفی: ۱۵۰۰ + (۴۰×۲) = ۱۵۸۰ که به اضافه ۱۰ درصد ۱۷۳۸ وات می شود.

حداکثر توان: ۳۰۰۰+ (۴۰×۲) = ۳۰۸۰ که با مجموع ۱۰% برابر با ۳۳۸۸ وات می باشد.

در این حالت شما باید یک موتور برق با توان مصرفی ۱۷۳۸ وات و حداکثر توان ۳۳۸۸ وات تهیه بفرمایید.

کارایی موتور برق

هنگامی موتور برق مورد نیاز خود را بر حسب توان مصرفی انتخاب نمودید، این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که فضای کاری خود را نیز در نظر بگیرید.

به طور مثال در فضایی که شما نیاز به آرامش و سکوت دارید بهترین انتخاب برای شما موتور برق کانوپی دار می باشد و یا در مواردی که نیاز به فعالیت های سیار مانند جوشکاری یا مثلا گردشگری می باشد، بهترین انتخاب برای شما موتور برق کیفی یا اینورتری می باشد.

که با توجه به اینکه از لحاظ ظاهری به صورت کیف دارای دسته بوده و حداکثر وزن آنها بیست کیلوگرم می باشد که امکان حمل و نقل آنها بسیار راحت می باشد.

اجزاء موتور برق

. موتور: اصلی ترین قسمت موتور برق، نوع موتور آن می باشد که نیروی محرکه را به وجود می آورد.

. ژنراتور: ژنراتور که به آن مولد برق نیز گفته می شود وظیفه مبدل کردن نیروی مکانیکی به انرژی الکتریکی را دارا می باشد.

. سیستم AVR: این سیستم به عنوان ثبیت کننده ولتاژ و همچنین قطع کننده جریان برق در هنگام نوسانات می باشد.

. ظزفیت باک: مدت زمان کارکرد مداوم موتور برق به میزان ظرفیت مخزن سوخت موتور برق بستگی دارد.

. پریز برق: تعداد پریز موجود بر روی موتور برق و انواع ولتاژ خروجی آن که امکان تامین برق دستگاه های مختلف را فراهم می نماید.

. سیستم  استارت  موتور برق: موتور برق ها دارای ۲ نوع سیستم استارت می باشند یا به صورت هندلی (دستی) و یا استارت الکتریکی، که از نوع استارت دستی راحت تر می باشد.

. سایر تجیزات: سایر تجهیزات شامل دسته و چرخ که باعث سهولت در حمل و نقل موتور برق می گردد.

تعداد فاز موتور برق

با توجه به اینکه برق مورد نیاز بر حسب فاز به دو گروه تکفاز و سه فاز دسته بندی می گردد، با توجه به نیاز خود موتور برق تک فاز یا ۳ فاز خریداری نمایید. ولتاژ استاندارد برق مصرفی در ایران  ۲۲۰ ولت ۵۰ هرتز می باشد.

استفاده از موتور برق ۳ فاز برای دستگاه های تکفاز

اگر دارای موتور برقی با خروجی سه فاز هستید و برق مورد نیاز تجهیزات شما تکفاز می باشد، می توانید از هر فاز با یک خروجی جداگانه نول، برق تک فاز مجزایی تهیه نمایید. این نکته بسیار مهم می باشد که حتما مقدار بار به صورت یکسان بین فازها باشد.

شما عزیزان می توانید برای انتخاب بهترین و مناسب ترین محصول و همچنین کسب مشاوره فنی برای موتور برق مورد نیاز، به بزرگترین تامین کننده انواع موتور برق یعنی هایپر صنعت فامکو مراجعه نمایید.

این مجموعه با بکارگیری برگزیده ترین کارشناسان فنی امکان تعمیر و انجام سرویس های دوره ای برای موتور برق های شما را نیز دارا می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha