• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 99100302668
  • خبرنگار : 50291

یک مسئول:

تقویت جبهه فرهنگی در مقابله با دشمن مهمترین اولویت امروز ماست

تقویت جبهه فرهنگی در مقابله با دشمن مهمترین اولویت امروز ماست

ایسنا/تهران آیین تجلیل از برگزیدگان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ،سی و هشتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا ،هشتمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری، نهمین دوره نوجوان سالم و پنجمین دوره مصباح الهدی عصر چهارشنبه ۳ دی ماه در سالن ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کاظمی، پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهرستان های استان تهران در اجرای برنامه‌های ملی از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است، گفت: این استان توانسته است با یک کار تیمی و موفق عملکرد خوبی در بسیاری از شاخص‌های کشوری به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما در حوزه تعلیم و تربیت باید متحول شود، خاطرنشان کرد: آنچه که قطعا در آینده و زندگی دانش آموزان اثرگذار خواهد بود، فعالیت های تربیتی است.

وی با تاکید بر اینکه نوع نگرش ما نسبت به فعالیت‌های فرهنگی هنری و تربیتی باید نگاهی عمیق و معنادار باشد، اظهار کرد: اگر قرار باشد تعلیم و تربیت ماموریت خود را به درستی انجام دهد باید اولیا، معلمین، مربیان و مدیران موقعیت های تربیتی را خلق کنند و آموزه های ارزشی و دینی را از طریق آنها در دانش آموزان نهادینه کنند.

کاظمی با تاکید بر اینکه هیچ موقعیتی اثرگذارتر از فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و پرورشی در دانش آموزان نیست، تصریح کرد: هویت ملی و انسانی که در این برنامه ها و فعالیت ها در دانش آموزان شکل می‌گیرد، در هیچ فعالیت آموزشی شکل نمی گیرد.

کاظمی با اشاره به این که جنگ یک موقعیت بزرگ تربیتی در شرایط آن روزها بود اظهار کرد : امروز بیشتر نتایج فرهنگی ما محصول ارزش‌های آن روز رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تنها مسیر موفقیت دانشگاه نیست، ادامه داد: باید فرصت سازی برای شکوفایی استعدادهای درونی و ذاتی دانش آموزان فراهم شود و معلمانی که در این زمینه دانش‌آموزان را حمایت و تشویق کنند بسیار کار بزرگی را انجام داده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره های متعددی در حوزه های مختلف ارزشی در بستر فضای مجازی گفت: در شرایط امروز به دلیل شروع بیماری کرونا که دانش آموزان نمی توانند فعالیت‌های گروهی داشته باشند، فعالیت های فرهنگی و هنری از بستر فضای مجازی و شبکه شاد برگزار می‌شود.

کاظمی، تقویت جبهه فرهنگی در مقابله با دشمن را مهمترین برنامه و اولویت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در شرایط امروز دانست و افزود: حرکت در میدان فرهنگی جزو اصلی‌ترین مسئولیت هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است و باید در این مسیر حرکت شتابنده را  داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha