• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99100302717
  • خبرنگار : 71145

در پیامی به سران و رهبران بیش از ۳۰ کشور اسلامی و عربی

هنیه: عادی‌سازی روابط با دشمن خطای سیاسی و خنجری به پشت ملت فلسطین است

هنیه: عادی‌سازی روابط با دشمن خطای سیاسی و خنجری به پشت ملت فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی یک خطا و اشتباه سیاسی بزرگ است که به منافع امت و امنیت ملی آن ضربه خواهد زد، کما اینکه خنجری به پشت ملت فلسطین و امت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه امروز چهارشنبه در پیامی به سران و رهبران بیش از ۳۰ کشور اسلامی و عربی عنوان کرد که خطرات و چالش‌های گسترده فراروی مساله فلسطین حال، آینده و موجودیت آن را تهدید می‌کند و این در حالی است که تروریسم و جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت و سرزمین فلسطین روز به روز در حال افزایش است و محاصره ظالمانه غزه نیز همچنان ادامه دارد و این رژیم به اجرای طرح‌های جنایتکارانه خود در کرانه باختری اعم از شهرک‌سازی و مصادره اراضی فلسطینیان، یهودی‌سازی و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و نابودی آثار و نشانه‌های اسلامی، عربی و مسیحی آن، تخریب خانه‌های فلسطینیان و آواره کردن آنان و جنایات علیه اسرای فلسطینی همچنان ادامه می‌دهد.

هنیه گفت که جنبش متبوعش به دقت پیگیر توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا است و نسبت به لغو پیش‌نویس قطعنامه فلسطینیان علیه عادی‌سازی روابط در اتحادیه عرب که موجب تشویق هرچه بیشتر رژیم اشغالگر به تشدید جنایات خود علیه فلسطینیان شده، ابراز تاسف می‌کند.

وی گفت که از اتحادیه عرب انتظار می‌رفت همسو با خواسته و اراده ملت‌های عربی با عادی سازی روابط با دشمن مخالفت کند.

اسماعیل هنیه خطاب به سران کشورهای اسلامی و عربی گفت که در برابر تقلای برخی کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین؛ سودان و مراکش برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و در سایه ادامه تجاوزات و جنایات این رژیم علیه سرزمین، ملت و مقدسات فلسطین، جنبش حماس و عموم ملت فلسطین و جریان‌های فعال و پویای آن هرگونه اقدامی در راستای عادی سازی روابط با این رژیم را اقدامی خطرناک می‌دانند که سران رژیم اشغالگر می‌کوشند تا از این طریق سیاست‌های شهرک سازی و یهودی سازی و جنایات خود علیه ملت فلسطین را با شتاب بیشتری ببرند.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی همچنان دشمن اول و مشترک سرتاسر امت اسلامی و عربی باقی خواهد ماند و عادی‌سازی روابط با آن ضربه‌ای بزرگ به اجماع عربی و اسلامی و نقض قطعنامه‌های صادره از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت تنها طرفی که از عادی‌سازی روابط سود می‌برد، رژیم صهیونیستی است و کسی که در این بین شکست می‌خورد، عادی‌کنندگان روابط با این رژیم هستند.

هنیه عنوان کرد که شیوه اعلان توافقنامه‌های عادی سازی روابط که گاهی از طریق باج گیری سیاسی و گاهی از طریق توهم منافع اقتصادی مطرح می‌شود، از یک طرف دلیلی بر ضعف و ناتوانی دشمن صهیونیستی و دولت تندرو آن و از طرفی هم بیانگر خطرات این جنایت برای حقوق ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و منافع و آینده امت است.

وی گفت توجیه کشورهای عادی کننده روابط با رژیم صهیونیستی و ادعای اینکه این توافق‌ها به نفع ملت فلسطین است، توجیهاتی بی‌اساس، سیاسی و راهبردی است که به هیچ وجه واقعیت ندارد و دیر یا زود چهره حقیقی رژیم اشغالگر و اهداف شوم آن از عادی سازی روابط برای همگان نمایان خواهد شد و کشورهای عادی کننده روابط نیز به زودی خواهند فهمید که مرتکب چه اشتباهی شده‌اند.

اسماعیل هنیه کشورهای اسلامی و عربی و تمامی دولت‌ها و پارلمان‌ها را به تشکیل یک جبهه یکپارچه اسلامی و عربی برای مقابله با پروژه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی فراخواند.
هنیه همچنین خواستار تدوین قوانینی از سوی دولت‌ها، پارلمان‌ها و سازمان‌های مختلف به منظور جرم خواندن عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و تقویت جبهه داخلی امت و حفظ هویت و ارزش های اصولی آن در مخالفت با رژیم اشغالگر و حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین و مبارزات آن در مسیر آزادی فلسطین شد.

وی از مواضع تمامی کشورها و طرف‌هایی که در برابر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی ایستاده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

هنیه در پایان گفت که جنبش حماس و ملت فلسطین کشورهای اسلامی و عربی را حامی و پشتیبان خود در مسیر مبارزه برای آزادی فلسطین و بازگشت به آن و تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس شریف می دانند.

وی گفت که ملت فلسطین متحد و یکپارچه باقی خواهد ماند و از حقوق و اصول خود دفاع خواهد کرد و قاطعانه با عادی سازی روابط با دشمن غاصب صهیونیستی یا به رسمیت شناختن آن در این سرزمین مخالفت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۴ ۰۹:۱۹

فقط این خنجر رو خودتون باید بزنید ؟ حالا بقیه می زنند. زمینها رو فروختید ، حالا دیگران براتون پس بگیرن.