• پنجشنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۰:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99100402763
  • خبرنگار : 50311

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

صدور پروانه بهره برداری معدن فسفات چرام

صدور پروانه بهره برداری معدن فسفات چرام

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور پروانه بهره برداری معدن فسفات چرام خبر داد و گفت: با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران جهت تأمین و تکمیل دیگر زیرساخت های این معدن رایزنی‌های لازم صورت پذیرفته و از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت تکمیل زیرساخت گاز آن هزینه شده است.

سالار حسین پور از عملکرد مثبت و رو به رشد معادن استان‌ خبر داد و افزود: در سال جاری مقدار ۷۰۰۰ کیلومتر مربع از مساحت استان‌ تحت عنوان پهنه اکتشافی دنا که حدود نیمی از مساحت استان را در برمی‌گیرد، جهت کار مطالعاتی و پتانسیل یابی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ارسال که نتایج آن نهایتا تا پایان سال جاری ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: پروانه بهره برداری معدن فسفات چرام صادر شده و با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران جهت تأمین و تکمیل دیگر زیرساخت های آن، رایزنی‌های لازم صورت پذیرفته و از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت تکمیل زیرساخت گاز آن هزینه شده است و بر اساس مصوبات انجام شده دیگر زیر ساخت های تأسیساتی از جمله برق، آب و جاده دسترسی را ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید انجام‌ خواهند داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در خصوص معادن بوکسیت استان، ۳ معدن با ظرفیت ذخیره تقریبی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن فعال است و براساس مطالعات اکتشافی امیدواریم با شناسایی معادن جدید بوکسیت زمینه لازم‌ برای احداث واحد فراوری و تولید پودر آلومینا در استان تحقق یابد.

حسین پور عنوان کرد: در خصوص معادن گچ و سلستین استان با توجه به ظرفیت های موجود، مطالعات و امکان سنجی احداث کارخانه فراوری معادن فوق انجام‌ پذیرفته و طی یک مرحله‌ از سوی شرکت‌ تهیه و تولید مواد معدنی ایران، به مزایده‌ گذاشته که انتظار می‌رود با توجه به‌ ظرفیت خوب و خلوص بالای معادن فوق، زمینه جذب سرمایه گذار هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی درخصوص واحد تولید آهک هیدراته چرام گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول و حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در شهرستان چرام در حال احداث است و انتظار می‌رود تا پایان سال‌ و یا سه ماه اول ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل برسد که زمینه اشتغال ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر دیگر را به طور غیرمستقیم فراهم می کند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تکمیل و ایجاد زیرساخت معادن استان بیان کرد: براساس‌ طرح زیربناها در سال جاری ۱۰ معدن از معادن استان‌ انتخاب و به سازمان‌ توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ارسال شد تا نسبت‌ به‌ ایجاد و یا تکمیل زیرساخت ها اقدام کنند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حسین پور در پایان درمورد پرداخت تسهیلات به واحدها وصنایع معدنی‌ افزود: تاکنون‌ ۱۷ واحد معدنی استان‌ جهت‌ دریافت تسهیلات معدنی‌ و صنایع معدنی‌ به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، معرفی شده که از این تعداد تاکنون مبلغ  ۱۰۰ میلیارد ریال اجرایی و بقیه پرونده ها در دست بررسی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha