• پنجشنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99100402863
  • منبع : بوشهر

حوادث انتظامی ۲۴ ساعت گذشته؛

کاهش وقوع جرائم خشن در بوشهر و کشف تریاک جاساز در موتور خودرو

کاهش وقوع جرائم خشن در بوشهر و کشف تریاک جاساز در موتور خودرو

ایسنا/بوشهر رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از کاهش وقوع جرائم خشن خبر داد و گفت: وقوع گروگانگیری، سرقت از بانک و راهزنی در سال ۹۹ صفر بوده است.

سرهنگ جوشن سهرابی با اعلام این خبر بیان کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و دوایر تجسس و با بهره گیری از ظرفیت مشارکت شهروندان و با وقت گذاری و تلاش مضاعف و با اقدامات اطلاعاتی و علمی، در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۱درصدی وقوع جرایم خشن جنائی روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت به عنف در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸، گفت: دستیابی نسبت کشف به وقوع ۱۱۰ درصد در سرقت به عنف و نسبت کشف به وقوع ۱۲۵ درصد در سرقت های مسلحانه از دیگر دستاوردهای پلیس آگاهی بوده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با تلاش کاراگاهان پلیس، وقوع کلاهبرداری در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، کاهش ۱۳ درصدی داشته است و وقوع جعل نیز نسبت به مدت مشابه در سال قبل، کاهش ۷ درصدی داشته است.

سرهنگ سهرابی با اشاره به کاهش ۲ درصدی جرائم سرقت در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که با کار هدفمند و مؤثر ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی صورت گرفته است، افزود: در این راستا ۱۱۹ باند مجرمانه در جرایم سرقت شناسایی و منهدم گردیده که این امر باعث دستگیری ۲۷۶ سارق و ۱۳۹ نفر خریدار اموال مسروقه و کشف یک هزار و ۴۲۱ فقره انواع سرقت شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تاکید کرد: اگر در سرقت مغازه، سرقت منزل، سرقت احشام، سرقت قطعات خودرو، سرقت لوازم داخل خودرو، سرقت موبایل، سرقت از ساختمان های نیمه کاره، سرقت موتورسیکلت همکاری بیشتری از سوی شهروندان با رعایت توصیه های پلیس و نکات ایمنی صورت گیرد شرایط امنیتی بهتری در سطح استان ایجاد خواهد شد.

توقیف بیش از ۱۱ میلیارد کالای قاچاق در دیلم 

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف ۲ دستگاه خودرو حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال در شهرستان "دیلم" خبر داد. 

سرهنگ حیدر سوسنی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، در ۲ مرحله ماموران انتظامی شهرستان دیلم در محور خروجی آن شهرستان با کنترل تردد خودروهای عبوری، موفق شدند ۲ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق را متوقف کنند.

این مقام انتظامی گفت: کالاهای قاچاق توقیفی شامل ۲۹۰ دستگاه کارت خوان، ۳۰ طاقه پارچه، ۲ هزار و ۱۷۰ کاور گوشی موبایل، یک هزار و ۵۰ ثوب لباس، ۵۴ دوربین شکاری، ۵۰ کیسه خواب، ۸ کولر اسپیلت و ۷۰ پکیج آرایشی و بهداشتی خارجی فاقد مدارک گمرکی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را ۱۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، اضافه کرد: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

توقیف بیش از ۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در تنگستان 

فرمانده انتظامی شهرستان تنگستان از توقیف ۳ دستگاه خودرو سواری حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال خبر داد. 

سرهنگ حسین خواجه با اعلام این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور، طی ۲۴ ساعت گذشته ماموران انتظامی این فرماندهی در محور های خروجی این شهرستان، با رصد اطلاعاتی، گشت های منسجم و کنترل خودروهای عبوری موفق شدند ۳ دستگاه خودروی سواری حامل کالای قاچاق را متوقف کنند.

وی عنوان کرد: پس از توقف و بازرسی از این خودروها انواع کالای قاچاق شامل ۲۴ عدد جک خودرو، ۴۷ طاقه پارچه و ۳۶۰ کیلو گرم بادام هندی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان تنگستان با بیان اینکه، در این رابطه ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند، افزود: طبق نظر کارشناسان مربوطه ارزش کالاهی قاچاق کشف شده ۴ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف تریاک جاسازی شده در موتور خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان "دیلم" از دستگیری ۲ سوداگر مرگ و کشف ۹ کیلو گرم "تریاک" طی یک عملیات موفق پلیسی خبر داد.

سرهنگ رضا اسماعیلی در این باره اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی پس از اطلاع از این که ۲ سوداگر مرگ با یک دستگاه خودرو سواری پژو قصد انتقال و جابجائی مقادیری مواد مخدر از شهرستان دیلم به سمت استان خوزستان را دارند، اقدامات لازم را جهت توقیف خودرو، دستگیری متهمان و کشف مواد مخدر آغاز کردند.

این مقام انتظامی گفت: با همکاری مشترک مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان گناوه، خودرو موصوف که قصد فرار از دست مأموران را داشت طی عملیات تعقیب و گریز روبروی پمپ بنزین شهر "امام حسن" توقیف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم عنوان کرد: در بازرسی دقیق از داخل خودرو ۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع "تریاک" که به طرز ماهرانه ای در قسمت موتور خودرو جاسازی شده بود کشف و ۲ نفر متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha