• پنجشنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99100402943
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مشاور ارشد وزیر آموزش و پرورش:

خراسان جنوبی؛ پیشگام در بحث گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین

خراسان جنوبی؛ پیشگام در بحث گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین

ایسنا/خراسان جنوبی مشاور ارشد وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: خراسان جنوبی با فعالیت‌های گسترده خود، جزء استان‌های پیشگام در بحث گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین به شمار می‌رود.

رضا مددی، امروز پنج شنبه ۴ دی ماه در جلسه وبینار گفتمان سازی سندتحول درآموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و معلمین استان برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه تعلیم و تربیت درسی کلیدی در حوزه سیاست‌گذاری آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، وی بر اداره آموزش و پرورش با دانش نظری و استفاده از تجربیات تأکید کرد و  افزود: اگر سند تحول مورد تخلف واقع شود راه برای ورود اندیشه‌های نامحرم باز خواهد شد و سند تحول آموزش و پرورش نقشه راه بوده و هدف از سند تحول رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب بر اساس مقدورات است.

مشاور ارشد وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با بیان اینکه عملیاتی کردن سند تحول بنیادین نیازمند گفتمان سازی است، اظهار کرد: جریان تربیت از طریق  برنامه درسی در تار و پود نظام آموزشی و پرورشی جاری شده و سایر امکانات مدرسه نظیر آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه ها مکمل و تقویت‌کننده‌های برنامه درسی هستند.

مددی، گفتمان‌سازی سند تحول و بسترسازی جهت تحقق سیاست‌های بالادستی را جزء لا ینفک دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین دانست و خاطرنشان کرد: شناخت کامل از برنامه درس ملی پایه فعالیت آموزش و پرورش و لازمه دستیابی به سیاست‌ها و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت است که با تشریح آن‌ها، می‌توان افکار عمومی، خانواده‌ها، فرهنگیان و دانش‌آموزان را همسو با اهداف دستگاه کرد.

وی با اشاره به گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شش بخش تربیت زیستی، بدنی، علمی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی، یادآور شد: این سند مسیر حرکت تعلیم و تربیت را تعریف کرده و دارای چارچوب تئوریک، راهبردی، نظام فکری و کاربردی و به عنوان نسخه تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است که ارکان نظام و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آن را پذیرفته و بر آن تاکید دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha