• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99100603732
  • خبرنگار : 50311

افزایش ۷۲ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد

افزایش ۷۲ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۹ماهه سالجاری بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۷۲ درصد رشد داشته است.

دارا فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: شاخص‌های بخش معدن استان در نه ماهه سال ۱۳۹۹، مثبت و امیدبخش بوده‌اند.
وی اظهار کرد: در ۹ماهه سالجاری بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۷۲ درصد رشد داشته است.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد سایر شاخص‌های معدنی استان در ۹ماهه سال ۹۹ تصریح کرد: براساس داده‌های پروانه بهره‌برداری موجود معادن، ذخیره قطعی این معادن، ۵.۲۶ درصد، ظرفیت استخراج اسمی ۵.۳۷ درصد، اشتغال ۱۰ درصد و سرمایه گذاری آنها ۱۰۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رشد داشته‌اند.
فرامرزی با اشاره به وجود ۷۶ فقره پروانه بهره برداری معدن در استان، عنوان کرد: این معادن با سرمایه گذاری بیش از ۸۳۹ میلیارد ریال و اشتغال ۸۱۱ نفر دارای بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی هستند و در حال حاضر ۴۲ معدن در استان فعال و در حال بهره برداری است.
وی ادامه داد: عمده مواد معدنی استان مواد اولیه سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه و مالون، مرمریت، بوکسیت، فسفات، سلستین، مارن و… است که امیدواریم با تعیین تکلیف پهنه‌های اکتشافی در اختیار ایمیدرو و سازمان زمین شناسی در سالجاری و پی‌جویی و اکتشاف بیش از ده هزار کیلومتر مربع از مساحت استان، شاهد جهش موثری در شناسایی پتانسیل‌های معدنی استان و در ادامه تکمیل عملیات اکتشافی و بهره برداری از معادن و ایجاد صنایع معدنی مرتبط باشیم.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سالجاری در مجموع ۲۸ مجوز معدنی (پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره برداری و مجوز برداشت) در استان صادر و صدور ۱۵ فقره مجوز دیگر نیز در دست بررسی نهایی است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha